سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

امام جمعه ی محترم شهرتوپ آغاج:

همه بشریت با تبعیت از رسول خدا به رستگاری می‌رسند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حکمت حکیمی فر گفت: رسول خدا حقیقتی هست که از طرفی ترجمان «ان هو الا وحی یوحی» (نجم/4)است، سیره و روش و منش و لحظه‌لحظه زندگی او ‏برآمدی از وحی الهی است  و از سوی دیگر طبق صریح کلام وحی، الگو و اسوه بشریت است و برگردان این سخن این است که بر همه ‏آحاد بشریت است که از سیره نبوی تبعیت نمایند تا به سعادت و رستگاری در دنیا و آخرت دست یابند.‏

به گزارش خبرنگار ستاد برگزاری  نماز جمعه شهر توپ آغاج؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حکمت حکیمی فر ظهر امروز(19دی‌ماه) در خطبه‌های نماز جمعه شهر توپ آغاج که در مسجد صاحب‌الزمان(عج) با حضور مردم و مسئولان این شهر برگزار شد ضمن تبریک خجسته میلاد فرخنده حضرت ختمی‌مرتبت محمد مصطفی (ص)و امام صادق(ع) و همچنین هفته وحدت اظهار داشت: نبی مکرم اسلام سرآغاز وحدت امت اسلامی هست همان‌طوری که مقام معظم رهبری فرمودند: «پیامبر(ص) مهم‌ترین و راحت‌ترین نقطه وحدت»است .

وی افزود: (وحدت) اکسیر عزت و سعادت و امنیت و پیشرفت امت اسلام به‌ویژه در شرایط پیچیده و فتنه گون امروز جهان اسلام است.

امام‌جمعه توپ آغاج بابیان اینکه همه بشریت با تبعیت از سیره پیامبر اعظم به رستگاری می‌رسند بیان داشت:رسول خدا حقیقتی هست که از طرفی ترجمان «ان هو الا وحی یوحی» (نجم/4)است، سیره و روش و منش و لحظه‌لحظه زندگی او برآمدی از وحی الهی است  و از سوی دیگر طبق صریح کلام وحی، الگو و اسوه بشریت است و برگردان این سخن این است که بر همه آحاد بشریت است که از سیره نبوی تبعیت نمایند تا به سعادت و رستگاری در دنیا و آخرت دست یابند.

حجت‌الاسلام حکیمی فر بابیان اینکه قرآن آثار سوء فاصله گرفتن از وحدت و روی آوردن به اختلاف و تشتت و تفرقه را از سقوط امت‌ها برمی‌شمارد  تأکید کرد: ذلت مؤمنان و سیطره ستمگران، سیطره و قدرت یافتن فرومایگان و تضعیف فرهیختگان و نخبگان،  جنگ و خونریزی، شکست و ضعف و سستی امت اسلام،  فروپاشی هیبت و تسلط روحی و معنوی و اقتدار امت اسلام از دیگر آثار سوء فاصله گرفتن از وحدت است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به سیره اجتماعی رسول گرامی اسلام خاطرنشان کرد: رفق و مدارا از ویژگی‌های الهی است و از همین رو، پیامبر رحمت، بالاترین حد مدارا را داشت.

امام‌جمعه شهر توپ آغاج بابیان اینکه، معنای مدارا از حق و زیر پا گذاشتن اصول و یا عبور از حدود معیارهای اساسی نیست تصریح کرد: معنی مدارا نوع روش در برخورد با دیگران است که خداوند بندگان ویژه خویش را با آن می‌ستاید: (وَ عِبَادُ الرَّحْمَنِ الَّذِینَ یَمْشُونَ عَلَی الْأَرْضِ هَوْناً وَ إِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلَاماً... وَإِذَا مَرُّوا بِاللَّغْوِ مَرُّوا کِرَاماً).

امام‌جمعه شهر توپ آغاج در بخش دیگر سخنان خود ضمن اشاره به جنایات 19دی 1356 خاطرنشان کرد: مردم قم در آن زمان با حمایت از امام خمینی(ره) شکست ابرقدرت‌های خارجی و ایادی داخلی را رقم زدند با سینه سپر کردن در مقابل گلوله‌های عوامل رژیم شاه ایستادگی کردند تا ثابت کنند شروط قطعی پیروزی بر دشمنان ،ایمان راسخ ،بصیرت همراه با اقدام  است .

حجت‌الاسلام حکیمی فر با اشاره به آیه «وَ کانَ حَقًّا عَلَینا نَصرُ المُؤمِنین» گفت: همان‌طوری که ولی امر مسلمین می‌فرمایند مردم قم؛ پاسخ مؤمنانه و قهرمانانه به نیاز زمان خودشان دادند. امروز هم باید با توجه به شرایط موجود پاسخ نیازها داده شود، زیرا نصرت الهی همواره با مؤمنان است .

وی در پایان ضمن تشکر از مسئولان شهر توپ آغاج؛ بر پی گیری مصوبات اولین  شورای اداری مبنی بر استقرار یک دستگاه آمبولانس در درمانگاه،استقرار کلانتری و افتتاح یک شعبه بانک در شهر توپ آغاج تأکید کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



کلمات کلیدی : توپ آغاج، امام جمعه توپ آغاج، ولادت حضرت محمد، نمازجمعه، اخبارتوپ آغاج
ن : خبرنگارستادبرگزاری نمازجمعه
ت : 93/10/19:: 1:25 عصر
نظرات ( )