سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نماینده ولی فقیه در کردستان خبر داد استقبال دانشجویان اهل‌سنت از منابر شیعی هزار دانشجو در استان کردستان وجود دارد که 70دنماینده ولی فقیه در کردستان خبر داد: استقبال دانشجویان اهل‌سنت از منابر شیعیرصد آنان اهل تسنن هستند و با اشتیاق در مجالس وعظ و خطابه طلاب شیعه برای فراگیری مباحث دینی حضور می‎یابند.  به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی، در گرد همایی طلاب و فضلای  کردستانی  مقیم حوزه علمیه قم، اظهارکرد: انقلاب اسلامی معادلات دنیا را بر هم زده است و بساط عیش ستمگران عالم را بر چیده و به همین جهت است که به هر شکل سعی می    ‎کنند این نظام الهی را از پای درآورند.وی گفت: تعداد طلاب استان کردستان 1000 نفر هستند و خوشبختانه امسال حوزه علمیه سنندج نیز به جمع حوزه    ‎های فعال در استان ملحق  شده که خبر بسیار خوشحال کننده‌ای است. ویژه Tقم شماره خبر: 1   11:23 - 1391/12/15    منبع خبرخبرگزاری حوزه

*اهل سنت نیازمند تعلیم قرآن و معارف دینی‌اند

 نماینده ولی فقیه درکردستان اظهار داشت: اهل سنت در این  استان با فعالیت   ‎های فرهنگی همکاری بسیار خوبی دارند؛ آنها نیازمند تعلیم قرآن و بیان معارف الهی هستند و طلاب شیعه را نیز به راحتی می‌پذیرند؛ امروزه 70هزار دانشجو در استان کردستان وجود دارد که 70درصد آنان اهل تسنن هستند و با اشتیاق در مجالس وعظ و خطابه طلاب شیعه برای فراگیری مباحث دینی حضور مییابند.

وی افزود: یکی از صفاتی که باید همیشه همراه طلاب و روحانیون باشد صفت خشیت است؛ خشیت، ترس لذت بخش از خداست؛ همیشه وقتی پای مسئولیت به میان میآید، خشیت نیز معنی پیدا میکند؛ باید همیشه و در همه حال عظمت خدا را درک کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان، اظهارکرد: علمی به علم حضوری ختم میشودکه در آن، حضور خداوند حس شود؛ وقتی کسی خداوند را در زندگی حس کرد، خشیت پیدا میکند و همواره علمش را در راه عمل به تکلیف استفاده میکند.

وی گفت: خداوند تضمین کرده است هر کس برای رضای او قدم بردارد و دین  او را یاری کند، خداوند نیز در همه اوقات و شرایط او را یاری خواهد کرد.

این استاد حوزه ادامه داد:یاری خداونددر واقع تلاش درجهت هدایت مردم از نار به نور است که رسالت اصلی همه طلاب است و کار اصلی طلبه تلاش حداکثری در راستای رضای خداوند است.

*کار طلبگی خستگی ناپذیر است

نماینده ولی‌فقیه در کردستان، عنوان کرد: حقیقت تبلیغ بیان محسنات و نیکویی کلام خداوند و پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) است و کار روحانی مبارزه خستگی ناپذیر با شیاطین زمینی و سماوی است.

وی گفت: رمز موفقیت یک طلبه در مسیر طلبگی، پایداری در مسیر حق است زیرا نباید اجازه دهد که چیزی او را از پای درآورد، زیرا طلبگی شغل بسیار سختی است و پایداری در آن، نیازمند تلاش فراوان و تحمل مشقات طاقت فرساست.



کلمات کلیدی : خبرگزاری، بیجار، بیجار، کردنیوز، کردنیوز، حجت الاسلام شاهرودی، نماینده ولی فقیه، مرکزاهل سنت
ن : خبرگزاری کردنیوز
ت : 91/12/15:: 3:34 عصر
نظرات ( )