سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

سیدمحمد بیاتیان نماینده مردم بیجار در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک آغاز به کار دولت یازدهم به رئیس‌جمهور و هیئت دولت یادآور شد: همه مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم نیست که امروز مسئولین بخواهند همه چیز را به تحریم گره بزنند . بلکه بی ش از 70 درصد مشکلات اقتصادی ناشی از سوءمدیریت وناهماهنگی‌هاست که لزوم هماهنگی بین وزارتخانه‌ها  سازمان‌ها جهت ارتقاء بخش عمومی را می‌طلبد. وی با بیان اینکه از دولت جدید انتظار داریم سعی و تلاش وافر خود را در عرصه دیپلماسی و دفاع از   حقوق ملت ایران در برابر زیاده‌خواهی غرب به کار گیرد، افزود: دولت جدید باید بنا به فرموده مقام معظم رهبری بر اساس نرمش قهرمانانه حول سه محور حکمت، عزت و مصلحت، توان خود را برای اعتلای گفتمان انقلاب اسلامی و شعار هیهات من‌الذله به کار گیرد نماینده مردم بیجار توجه به رونق ملی را یکی از تاثیرگذارترین عوامل در تحقق حماسه اقتصادی برشمرد و خاطرنشان کرد: هماهنگی و سیستمی عمل کردن در راستای کمک به رونق ملی ضروری است و مسئولان نباید ناتوانی و ناهماهنگی خود را ناشی از تحریم‌ها بدانند.

بیاتیان در ادامه به نقش مردم کردستان در خلق حماسه سیاسی و رای 73 درصدی مردم این استان در انتخابات ریاست جمهوری به حسن روحانی اشاره کرد و اظهار داشت: این رای امیدی است به وعده‌های انتخاباتی که در بیانیه 10 ماده‌ای اقوام و مذاهب آورده شده و ما منتظر اقدامات دولت یازدهم در تحقق شعارها و وعده‌ها هستیم که اولین اصل آن انتخاب یک استاندار بومی برای استان است.

وی در ادامه با برشمردن مشکلات شهرستان بیجار در نطق میان دستور گفت: وضعیت نابسامان قیمت نهاده‌های کشاورزی مانند کود، سم، بذر و سوخت مشکلات فراوانی را برای کشاورزان به وجود آورده است.

نماینده مردم بیجار با انتقاد از عدم توجه به اصول کشاورزی علمی و پیشرفته متذکر شد: به علت ضعف در تحقیقات و تعطیلی این کار در سال‌های گذشته متاسفانه کشاورزی مانند گذشته به صورت سنتی اداره می‌شود.

بیاتیان هماهنگی وزرای نیرو و جهاد کشاورزی را جهت برق‌دار کردن چاه‌های کشاورزی ضروری دانست و ادامه داد: از وزرات اقتصاد و جهاد کشاورزی نیز می‌خواهیم نسبت به پرداخت یارانه به کشاورزان به صورت تسهیلات کم بهره برای خرید ماشین‌آلات به بهره‌برداران واقعی اقدام نمایند.

وی در ادامه از مشکلات مسکن مهر در شهرستان بیجار سخن گفت و از وزیر مسکن راه وشهرسازی خواست که هر چه سریع‌تر نسبت به رفع این مشکلات اقدام عملی صورت گیرد.

بیاتیان از پروژه‌های راهسازی انتقاد کرد و افزود: این پروژه‌ها نه تنها اجرایی نشده بلکه در بخش روستایی ثمری جز تخریب راه‌ها و عدم ساماندهی نداشته و مشکلات عدیده‌ای را برای مردم و روستائیان به وجود آورده است.

وی ادامه داد: نظارت بر پروژه‌های عمرانی نیز بسیار ضعیف بوده و باعث وارد شدن خسارات فراوانی به بیت‌المال و بی‌اعتمادی مردم شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از وزیر صنعت،معدن و تجارت و وزیر اقتصاد خواست تا توجه ویژه‌ای به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در منطقه صورت پذیرد. زیرا بخشنامه‌های دست و پا گیر و دیدگاه‌های شخصی سرمایه‌گذاران رامایوس و از منطقه فراری می‌دهد.

بیاتیان گفت: متاسفانه در دولت گذشته ظلمی آشکار به مردم بیجار وارد شد و با توجه به اینکه سد تلوار در حوزه شهرستان بیجار بوده و مخزن سد روستاها و زمین‌های کشاورزی زیادی رابه زیر آب می‌برد ولی در کمال ناباوری این سد به عنوان سد تلوار خدابنده عنوان شد و مدیریت آن به استان زنجان رسید.

وی ادامه داد: این سد آب شرب همدان و آب کشاورزی دشت خدابنده را تامین نماید درحالیکه در پایه‌های سد زمین‌های کشاورزی مردم مظلوم واقع شده و از بی‌آبی خشک شده است و از آن مهمتر روستاهای اطراف سد از آب شرب و اشامیدنی محروم می‌باشند.

نماینده مردم بیجار خطاب به وزیر نیرو متذکر شد:

                                                  باید این تصمیم اشتباه اصلاح گردد

وگرنه:


از حق خویش و همکارانم برای تذکر،‌سؤال و استیضاح استفاده خواهم کرد.

بیاتیان در پایان مشکل اشتغال در استان کردستان و شهرستان بیجار را بحرانی ارزیابی کرد و از دولت تدبیر و امید خواستار اقدام عملی در این راستا شد منبع

 



کلمات کلیدی : بیجار، سد تالوار، روستای، چپقلو، بیاتیان، مجلس، اعتراض
ن : خبرگزاری کردنیوز
ت : 92/7/17:: 4:59 عصر
نظرات ( )