سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خبرگزاری کردنیوز؛ استاندار کردستان در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان کردستان در واکنش به انتقادات فرماندار سقز نسبت به مدیران استان، پای برخی رسانه‌ها را نیز به ماجرا کشانتقاد استاندار از انعکاس سخنان فرماندار/ کاسه‌کوزه‌ها بر سر خبرنگاران ‌شکستید.


به گزارش خبرگزاری کردنیوزبه نقل از بام ایران به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، علیرضا شهبازی شامگاه چهارشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی استان کردستان و پس از مطرح شدن مباحثی در خصوص انتقادات اخیر فرماندار سقز نسبت به مدیران استان به بیان برخی توضیحات پرداخت.


وی در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه از رسانه‌ها می‌خواهم تنها مطالبی که می‌گویم را بازتاب دهند، اظهار کرد: مدیران استان کردستان پای کار هستند البته برخی به صورت محدود در جلسات حضور نمی‌یابند و ما از معاونان آنها که به جای رؤسای خود در جلسه حاضر هستند می‌خواهیم به مدیران بالاتر از خود یادآوری کنند که غیبت در جلسات باید با اجازه و با اطلاع قبلی باشد.


استاندار کردستان با بیان اینکه اعتقاد دارم مدیران ما مسائل اخلاقی را رعایت می‌کنند، گفت: افرادی که مناصب مدیریتی را تحویل می‌گیرند باید آنچه که شایسته مدیر است را انجام دهند و رعایت کنند.


شهبازی تصریح کرد: نسبت دادن اتهام به صورت کلی به مدیران کار ناپسندی است و اگر فردی مسلمان و معتقد است باید نسبت به این کار خود فکر و اندیشه کند.
وی تصریح کرد: در یک نشست خبری، فرماندار می‌گوید "شأن برخی مدیران استان از مدیران شهرستانی پائین‌تر است" که باید به معاد اعتقاد داشته و پاسخگو باشیم.
استاندار کردستان افزود: اینکه با بیان برخی صحبت‌ها همه مسئولان را زیر سؤال ببرند مظلومیت برخی مدیران استان را نشان می‌دهد.


شهبازی با بیان اینکه خود من در برخی زمینه‌ها ضعف دارم، تصریح کرد: بارها گفته‌ام اگر از خود من اشکالاتم را بپرسند آنهایی را که می‌دانم و به آن واقف هستم بازگو خواهم کرد.


وی با تأکید بر اینکه مدیر بدون ایراد وجود ندارد خاطرنشان کرد: اما اینکه گفته شود همه مدیران استان از مدیران شهرستانی پائین‌تر هستند ظلم است و حتی اگر این ادعا نیز واقعیت داشته باشد نباید رسانه‌ای شود.


استاندار کردستان با بیان اینکه زمانی که به تهران می‌روم از برخی نوشته‌ها در رسانه‌ها خجالت می‌کشم، تصریح کرد: کسانی که در استان کردستان نیستند با دیدن و خواندن این مطالب تصور می‌کنند که مدیران استان ضعیف هستند.


شهبازی با تأکید مجدد بر اینکه کلی‌گویی پسندیده نیست، در خصوص اظهارات مطرح شده در آن نشست خبری فرماندار نیز اظهار کرد: آن مدیر به من گفت منظوری از بیان این صحبت‌ها نداشته است.


وی با بیان اینکه قبل از همه خودم را به تقوا توصیه می‌کنم، گفت: به سایت‌ها هم توصیه دارم بیشتر تقوا را رعایت کنند تا حق و حقوق کسی از بین نرود.


استاندار کردستان خطاب به رسانه‌ها افزود: اگر هم شخصی مطلبی را گفت شما تلاش کنید آن را بهتر بیان کنید تا مدیران نیز مکدر و ناراحت نشوند!


شهبازی با بیان آنکه تجربه 17 ساله فرمانداری به من آموخته است به مدیران اجازه اظهارنظر بدهم، گفت: اما قاعده این است که هر مدیری که قصد بیان مطالبی را دارد باید از مدیر بالاتر اجازه بگیرد.


وی با بیان اینکه فرماندار و نماینده مردم آن شهرستان از اتفاقات پیش‌آمده متأثر بودند، مدعی شد آنها گفته‌اند مطالبی که سایت‌ها نقل کرده‌اند "نابجا" بوده است.


استاندار کردستان با بیان اینکه من همه را بخشیده‌ام، تصریح کرد: همه نوکر مردم هستیم و رسانه‌ها نیز باید احترام مدیران را حفظ کنند.


شهبازی با تأکید مجدد بر اینکه فردای قیامت باید پاسخگو باشیم گفت: 182 میلیارد تومان علاوه بر اعتبارات استان اخذ شده است و در عمران شهرها هزینه شده است.
وی افزود: خبرنگاران انفعالی عمل نکنند و اگر کسی مسائل انسانی را رعایت نکرد، بگویند.


استاندار کردستان با بیان آنکه معاون برنامه‌ریزی بنده از مدیران موفق کشور است، خواستار گذشت وی از صحبت‌های مطروحه در نشست چندی پیش شد.


فارس بنا بر خواسته استاندار کردستان مبنی بر منفعل نبودن رسانه‌ها ذکر چند نکته را ضروری می‌داند.


به نظر می‌رسد شهبازی بیش از آنکه نسبت به نکوهش رفتارهای برخی مدیران زیرمجموعه خود دغدغه داشته باشد درصدد است توپ را به زمین خبرنگاران و رسانه‌ها بیندازد و تلویحا اهالی رسانه نیز در این میان مقصر قلمداد می‌شوند.


استاندار کردستان در قسمتی از صحبت‌های خود اظهار می‌کند: اگر هم شخصی مطلبی را گفت شما "رسانه‌ها" تلاش کنید آن را بهتر بیان کنید تا مدیران نیز مکدر و ناراحت نشوند.


آیا به راستی رسالت خبرنگاران پیشگیری از تکدر خاطر برخی مدیران است؟! وی تأکید می‌کند رسانه‌ها مطالب را بهتر بیان کنند، آیا منظور استاندار از این موضوع حذف بخش‌هایی از سخنان مدیران در جلسات است؟


آیا در صورت انجام چنین کاری از سوی خبرنگاران، همان مدیران محترم مدعی نخواهند شد که رسانه‌ها صحبت‌های آنها را سانسور می‌کنند و این بار به گونه‌ای دیگر به اهالی رسانه نخواهند تاخت؟


و سخن پایانی آنکه شهبازی به درستی همه را دعوت به رعایت تقوا می‌کند، چه خوب است مدیران زیرمجموعه وی نیز به این سخنان توجه کرده و با هر اعتراضی نسبت به تکذیب سخنان خود و  متهم‌کردن رسانه‌ها اقدام نکنند



کلمات کلیدی : شهبازی، استاندارکردستان، خبرنگاران، تکدرخاطر، مدیران
ن : خبرگزاری کردنیوز
ت : 92/8/3:: 2:35 عصر
نظرات ( )