سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 آیت‌الله العظمی سبحانی: مبلغان پرده از چهره واقعی وهابیت بردارندمبلغان وروحانیون باید با استفاده از فرصت محرم، مبانی اسلام ناب را برای همگان تبیین کرده و پرده از چهره واقعی وهابیت بردارند به گزارش خبرنگار خبرگزاری کرد نیوز ؛حضرت آیت الله سبحانی، صبح امروز در پایان درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به وظ ایف مبلغین در دهه محرم، اظهارداشتند: باید مکتب تشیع را بیش از گذشته ترویج دهیم؛ زیرا دشمنان، اهل بیت(ع) را کانون حملات خود قرار داده‌اند.

ایشان به خوی وحشی‌گری تکفیری‌ها اشاره کرده و افزودند: باید خسارت‌هایی که این گروه‌ها به جامعه اسلامی وارد کرده‌اند را برای مردم تببین کنیم؛ چرا که اقدامات ضد انسانی وهابیت، چهره‌ زشتی از مسلمانان را به دنیا معرفی می کند و حاصل سال‌ها تلاش علما و بزرگان دین را از بین می‌برد.

معظم له تاکید کردند: مبلغان وروحانیون باید با استفاده از فرصت محرم، مبانی اسلام ناب را برای همگان تبیین کرده و پرده از چهره واقعی وهابیت بردارند.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به لزوم توجه به اخلاق اسلامی، گفتند: ستایش بر اساس چاپلوسی از سوی انسان‌های کم ظرفیت و بی‌شخصیت صورت می‌گیرد و در گذشته شاعران دربار پادشاهان این کار را انجام می‌دادند.

ایشان، حسد را یکی از خصوصیات زشت اخلاقی ذکر کرده و افزودند: مومنان هیچ گاه نسبت به دیگران حسادت نمی‌‌ورزند؛ زیرا تملق، حسد و بدخواهی دیگران، چیزی جز خسارت برای شخص حسود نخواهد داشت.

حضرت آیت الله سبحانی یادآور شدند: در مورد علم‌آموزی می‌توان گفت، تملق در حد دست‌بوسی وحتی جفت‌کردن کفش استاد اشکالی ندارد، همچنین حسد در علم‌آموزی هم اشکالی ندارد، ولی باید معنای صحیح آن را تبیین کرد؛ در این مورد حسد به معنای غبطه خوردن است، تا انسان انگیزه تلاش و کوشش برای دست‌یابی به مراتب بالای دانش را پیدا کند.

انتهای پیام/16/313

 

منبع خبرگزاری حوزه مراجع و علما برگزیده شماره خبر: 329687 10:05 - 1392/08/08



کلمات کلیدی : خبرگزاری کردنیوز، آیت الله سبحانی، حوزه، مسجداعظم
ن : خبرگزاری کردنیوز
ت : 92/8/8:: 4:16 عصر
نظرات ( )