سفارش تبلیغ
صبا ویژن

واکنش آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی به هتاکی رونامه بهار:

کسی نباید جرأت هتاکی به مقدسات را داشته باشدحضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به اهانت روزنامه بهار به امامت و ولایت، گفتند: درکشور اسلامی باید به گونه‌ای عمل شود که کسی جرأت هتاکی به مقدسات را نداشته باشد.




 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کردنیوز از قم؛ این مرجع تقلید، امروزدر درس خارج فقه خود در مسجد اعظم، با اشاره به اهانت روزنامه بهار به امامت و ولایت، گفتند: دین و علوم اسلامی به قدری گسترده است که باید سالیان سال درس خواند تا در مسائل و مباحث دینی متخصص شد و تخصص در دین کار ساده ای نیست که هرکسی بخواهد هر چیزی بنویسد .
 

 

معظم له با تاکید بر این که انسان نباید در مسئله‌ای که متخصص نیست، اظهارنظر کند، افزودند: درکشور اسلامی باید به گونه ای عمل شود که کسی جرأت هتاکی به مقدسات را نداشته باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که آیات فراوانی در قرآن درباره ولایت وجود دارد، افزودند: آیه«إِنَّما وَلِیُّکُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذینَ آمَنُوا الَّذینَ یُقیمُونَ الصَّلاةَ وَ یُؤتُونَ الزَّکاةَ وَ هُم راکِعُونَ» (المائده - 55)، بیانگر امامت امام علی(ع) است؛ بی خبران نمی دانند در طول تاریخبر ولایت و شیعه چه گذشته و به خود اجازه می دهند این گونه به مقدسات توهین کنند.

معظم له با طرح این سئوال که افرای که عقیده درستی ندارند، چرا این گونه مسائل را بیان می کنند؟ تاکید کردند: حضرت علی(ع) برای معرفی اسلام زحمات و مرارت های بسیاری متحمل شدند و تمام این‌ها در طول تاریخ ثبت ضبط شده است .

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت حمایت از دولت، ابراز داشتند: هر دولتی که از مردم پشتیبانی می‌کند، مقاوم است و همان طوری که رهبر معظم انقلاب نیز بارها بر شکل گیری حماسه اقتصادی و رفع مشکلات اقتصادی تاکید کرده‌اند، امیدواریم با حمایت مردم از دولت فعلی، دولت‌مردان در راستای رفع مشکلات اشتغال و بیکاری مردم قدم بدارند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه به لزوم شناخت توطئه های آمریکا هم اشاره ای کرده و ابراز داشتند: امام راحل دیدگاه های روشنی درباره آمریکا دارند؛ از این رو آثار و اندیشه های ایشان مورد مطالعه همگان قرار بگیرد.

معظم له با اشاره به این که امام راحل، اسلام آمریکایی را در مقابل اسلام ناب می‌دانستند، یادآور شدند: امروز اسلام عربستان، یمن، تونس و ... نماد اسلام آمریکایی است.

ایشان با تاکید بر این که اسلام آمریکایی عربستان، نوعی بدل سازی آمریکاست، تصریح کردند: بدل سازی یکی از توطئه های استکبار جهانی برای انحراف بیداری اسلامی است و امروز اسلام آمریکایی جلوی حرکت های بیدارگری در منطقه را گرفته است.

این مرجع تقلید با بیان این که وهابیت در دانشگاه الازهر نفوذ کرده است، افزودند: نفوذ وهابیت به این دانشگاه در حالی صورت گرفته که مردم مصر جزء علاقه مندان به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هستند.

معظم له با بیان این که پیروزی نهایی با شیعیان است، تاکید کردند: وهابیت و جریان های تکفیری با سرمایه نفت و گاز برخی از دولت ها و حمایت کشورهای استکباری و رژیم صهیونیستی در مقابل فرهنگ ناب شیعه ایستاده اند و ما باید در برابر آنها نهایت هوشیاری را داشته باشیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی در بخش پایانی خود با اشاره بر لزوم نهادینه سازی فرهنگ عاشورا در جامعه، اظهار داشتند: طلاب روحانیون باید از فرصت ماه محرم، برای تبلیغ دین اسلام و معارف شیعه نهایت استفاده را ببرند.

ایشان با تاکید بر ضرورت بهره بهرداری صحیح از مکتب عاشورا، افزودند: ما هرچه داریم از عاشورا و کربلا است و مبلغان می بایست امر به معروف و نهی از منکررا سرلوحه فعالیت های تبلیغی خود قرار دهند.

معظم له همچنین بر ترویج فرهنگ عفاف و حجاب از سوی مبلغان تاکید کرده و گفتند: متاسفانه وضعیت فعلی حجاب و عفاف خوب نیست و در رابطه با این مساله باید کار اساسی انجام شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی، اخلاص را لازمه اثر گذاری تبلیغ دانسته ویادآور شدند: اساس کار تبلیغی هدایت مردم و نشر معارف اهل بیت(ع) است و باید هرکسی که توانایی تبلیغ دین را دارد به ترویج آموزه های دینی بپردازد.

 

منبع خبرگزاری حوزه؛مراجع و علما برگزیده شماره خبر: 329717 13:07 - 1392/08/08



کلمات کلیدی : روزنامه بهار، مقاله توهین آمیز، آیت الله نوری همدانی
ن : خبرگزاری کردنیوز
ت : 92/8/8:: 4:20 عصر
نظرات ( )