سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس

ثابت کردیم ملتی با منطق و استدلال هستیم


رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: توافق 1+5 با جمهوری اسلامی ایران، در جهت کاهش تحریم های ظالمانه دشمنان علیه ملت است و با این مذاکرات، به جهانیان ثابت کردیم که ملتی با منطق واستدلال هستیم.

به گزارش خبرگزاری کردنیوز ؛دکتر علاءالدین بروجردی شب گذشته «دوم آذر» در همایش ائمه جمعه و جماعات و فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج که در امام زاده جعفر شهید قم برگزار شد، ضمن تسلیت ایام محرمو تبریک هفته بسیج، اظهار داشت: نعمت بزرگ بسیج از الهامات امام راحل به ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان این که نیروی بسیج قوام جمهوری اسلامی شمرده می‌شود، افزود: در دوران سخت دفاع مقدس و بعد از سال های طولانیجنگتحمیلیبسیجعامل مهم قوامجمهوری اسلامی و همچنین سدی محکم برای مقابله با تهاجمفرهنگیدشمنان انقلاب است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که تشیع در جهان اسلام از جمعیت سیصدمیلیونی برخوردار است، ابرازداشت: جمهوری اسلامی ایران تنها کشور شیعی در جهان هفت میلیارد نفری است کههمواره به آن افتخار می‌کند.

بروجردی بابیان اینکه انقلاب اسلامی موهبت الهی بود که به دست امام راحل اتفاق افتاد، اظهارداشت:خدای متعال این تقدیررا برایملت ایرانرقم زده که با دست امام راحل، انقلاب اسلامیاتفاقبیفتد که مصداق بارز« ذَلِکَ بِأَنَّ اللَّهَ لَمْ یکُ مُغَیرًا نِعْمَةً أَنْعَمَهَا عَلَى قَوْمٍ حَتَّى یغَیرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ وَأَنَّ اللَّهَ سَمِیعٌ عَلِیمٌ(الأنفال/53)است.

وی یادآور شد: نباید گذشته خود رافراموشکنیم، ما همان ملتیهستیمکه شصت هزارمستشار آمریکایی برکشور حکومت می‌کردوکشور ایران به ظاهر ژاندارم منظقه به شمار می‌رفت، ولی آمریکایی‌ها بر ما حکومت می‌کردند.

رییس کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ابراز کرد:استکبار جهانی مانع اصلی دسترسی به دانش‌های بنیادی مردمو جوانان درقبل از انقلاب بود.

بروجردی اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر معادله استعماری را تغییر دادهوبا رهبری های مقام معظم رهبری رنسانس علمی را بوجود آورده است .

رئیس کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه همه جهانیان به شکوفایی علمی جوانان ایران اعتراف می کنند ابراز کرد: ملت ایران امروز در سطحیقرار گرفتهکه همه نیاز های خود را تولید می‌کنند؛ هرچه قدر تحریم‌های دشمنان زیاد می شود، استعدادهای جوانانبه شکوفایی رسیده، که همه جهانیان اعتراف و اذعان به آن دارند.

بروجردی رسیدن به نانوتکنولوژی را از مهمترین دست آورد های علمی دانست واظهارداشت: جز هشت کشوری هستیم کهامروز به دانش نانو تکنولوژی دست پیدا کردیم.

*نوزده هزار دستگاه سانتریفیوژ درمراکز هسته ای فعال است

وی بابیان اینکه آمریکا تمام تلاش خود را برای عدم دسترسی ایران به دانش هسته ای گذاشت، افزود: درجلسه ای ده سال پیش که وزرای خارجه فرانسه و انگلیس درتهران تشکیل شده بود، جمهوری اسلامی ایران درخواست بیستدستگاه سانتریفیوژ برای تحقیقات دانشمندان را کرد که آنها گفتند، شما اجازه ندارید حتی دو دستگاه داشته باشید؛ولی امروزنوزده هزار دستگاه سانتریفیوژ درمراکز هسته ای فعال است.

رییس کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، بابیان این که امروز نیز همانند جنگ تحمیلی که کفر با همه قامت خود در برابر جمهوری اسلامی قد علم کرده، ابراز داشت: متاسفانه در شرایط حاضر همه دنیا حتی کشورهای اسلامیمنطقه در مقابلجمهوری اسلامی صف‌آرایی کرده‌ا‌ند.

بروجردی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، اظهارداشت:آیات الهی تحلیل سیاسی نیست که غلط از آب در بیاید، ما از پشتوانه عظیمی برخوردارهستیم که همان ابطه شیعیان با امام زمان (عج) است .

وی افزود:امام زمان (عج)در میان ما حضور دارند، در زمان هشت سال جنگ تحمیلی نیز ارتباط رزمندگان و امدادهای غیبیبین امامزمان(عج) و رزمندگان وجود داشت .

رئیس کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: این تفکر در هرکجایی دنیا نیز وجود داشته باشد، برکات الهی برآن قوم نازل خواهد شد و نمونه آنحزب اللهلبناناست.

بروجردی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی حداقل در چهار جنگ، کشورهای عربی را به ظلالت کشیده بود، اما در مقابل گروه قلیلی، شکست مفتضحانه خورد، بیان داشت : در سال 2000تعدادی مسلمان متعهدبا ایمان، اما بدون جنگنده و ابزاری پیشرفته نظامی، برای اولین بار سرزمین هایجنوبلبنانرا آزاد کرده و شکستسختی را بر رژیم اسرائیل وارد کرد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: حماسه سیاسی ملت ایراندر روز انتخابات ریاست‌جمهوری جهان کفر رابهت زده کرد .

*قدرت هایجهانی سراسیمه خود را به ژنو رساندند.

وی در بخش دیگر ی از سخنان خود با اشاره به مذاکرات ژنو و بیان اینکه طبق فرمایشات رهبری در این خصوص که ، مابه آمریکا اعتماد نداریم، ولی به تیم مذاکره کننده خود اعتماد می‌کنیم؛‌اظهار داشت: همین امر باعث شده کهقدرت های جهانی بدون برنامه مدون سراسیمه خود را به ژنو رساندند.

بروجردی بابیان اینکه قدرت های بزرگ از ترکیه استفاده ابزاری می‌کنند، تصریح کرد: ترکیه به عنوانکشوریمسلماندر منطقه، فعالیت می‌کند اما آمریکا از داخل این کشور مسلمان با پرواز درآوردن جنگنده‌های خودمردم بی‌گناهافغانستان وعراقراموردهدفقرارمی‌دهد، بدون این که کوچکترین هماهنگی را با این کشور داشته باشد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامیدر ادامهبا اشاره به سرنوشت مرسی خاطرنشان کرد: مرسی چوب اعتماد به عربستان و آمریکا را خورد ، همان طوری که البرادعی بیان می‌کند:مرسی چوب عدم واکنش نسبتبه مظلومانه کشته شدن روحانی شهید«شهاته» را خورد ، چرا که با این کار حیثیت انقلاب اسلامیملت مصرلجن مال شد.

* مذاکره نرمش قهرمانه هوشمندانه است

بروجردی با سخت خواندن کار تیم مذاکره کننده در ژنو بیان داشت: کارتیم مذاکرهکننده در ژنوبسیارسخت بودهو امروزاگر داریم مذاکره می کنیم، یک نرمشقهرمانانه را انجام می‌دهیم .

وی بابیان این که واژه نرمش قهرمانانه، هوشمندانهاست، افزود: کشورجمهوری اسلامی ایران در حال حاضر با منطق و قدرت و قوت که تمام مسائل صفر تا صد هسته‌ای را در اختیار دارد ، برایتثبیتحقخود بامنطققوی وحق مسلم ملت مذاکره می کند.

رئیس کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، ابراز کرد: اگر بتوانیم دشمن رامانند جنگسخت به عقبوادارکنیم، حقوق ملت را به رسمیت بشناسند، قطعا بهنفع کشورما است .

بروجردی اضافه کرد:توافق1+5 با جمهوری اسلامی برای کاهش تحریم های ظالمانه دشمنان علیه ملت است و با این مذاکراتبه جهانیانثابت کردیمکه ملتی با منطق واستدلالهستیم .

بروجردی بابیان اینکه سران کشورهای غربی وامدار رژیم صهیونیستی هستند، تصریح کرد: لابی های صهیونیسم در موسم های انتخابات آمریکا، فرانسه و سایر کشورهای غربیآنها را وامدار خود می‌کنند تا در فرصت مناسب، بتوانند از طریق آنها برنامه‌های خود را اجراکنند.

*فضای جهانی به نفع ما است

وی با بیان این که تمام دنیا و آزادی خواهان با جمهوری اسلامی ایران همراه و موافق هستند، افزود:فضای تحلیل های جهانی با کشور جمهوری اسلام است که کشور ما در موضع اقتدار مذاکره می‌کند و در همین راستا نیز فضای مطبوعاتی و سیاسی جهان به نفع ما است .

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اتفاقات سوریه اظهارداشت: در سوریه اتفاق مهمی که افتاد، تکرارحوادثعراق زمان صدامو ایران بو د، ما در یک طرفبودیم و همپیمانان آمریکا در طرف دیگر..

بروجردی بابیان این که اگرآمریکا می خواست اسلام را بدنام کند، باید میلیاردها دلار هزینه می‌کرد، اظهارداشت:تکفیری های خبیث و بی دین ،با قطع دست و پای دختر بچههفت سالهو صدها بی‌گناه دیگر، سند رسوایی آمریکایی ها را در منطقه رقم زدند، این در حالی است که آمریکایی‌ها با وجود مشاهده این جنایت بشری توسط تکفیری‌ها به صراحت از القاعده و مخالفان تفکیریبه طور رسمی حمایتکردند.

انتهای پیام-16/313

 

منبع : خبرگزاری حوزه ویژه حوزه علمیه قم برگزیده شماره خبر: 331114 10:55 - 1392/09/03



کلمات کلیدی : بروجردی، ایران، هسته ای، غنی سازی، اسرائیل، فرانسه، پادوی
ن : خبرگزاری کردنیوز
ت : 92/9/3:: 3:28 عصر
نظرات ( )