سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آیت الله نوری همدانی با ابراز نگرانی از تحدید نسل:
موانع ازدواج جوانان رفع شود/ شعار فرزند کمتر برخلاف آموزه های دینی است
حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی با تاکید بر لزوم رفع موانع ازدواج آسان نسل جوان و توجه به سیاست های تشویقی برای فرزند آوری بیشتر خانواده ها از سوی مسؤولان، شعار فرزند کمتر زندگی بهتر را برخلاف آموزه های دین مبین اسلام دانست.به گزارش خبرنگار خبرگزاری کردنیوز؛حضرت آیت‌‌الله حسین نوری‌همدانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با تسلیت مناسبت های دهه پایانی ماه صفر، تبلیغ دین و آگاه کردن مردم را رسالت مهم روحانیت و حوزه های علمیه دانست.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تاکید بر این که نباید از این مساله مهم تبلیغ دین به بهانه های مختلف شانه خالی کرد، گفت: در منابر و سخنرانی ها باید بیان مسائل شرعی مورد توجه قرار گیرد.

 

این مرجع تقلید با بیان توصیه هایی به مبلغان، انتخاب موضوع را یک اصل مهم در سخنرانی قلمداد و تصریح کرد: به هم پیوستگی و مرتبط بودن مسائل مطرح شده در سخنرانی با یکدیگر موضوع دیگری است که باید روحانیان به آن توجه کنند.

 

وی مردمی بودن مبلغان را اصل مهم دیگر در تبلیغ دین دانست و افزود: سخنرانان کوتاه، جامع و شفاف سخنرانی کنند و در مدت زمان کوتاه بهترین مطالب را در اختیار مخاطبان خود قرار دهند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود شعار «فرزند کمتر زندگی بهتر» را شعاری بر خلاف آموزه های اسلامی دانست و یادآورشد: باید وسائل ازدواج نسل جوان فراهم و موانع فرزند آوری از جمله مسائل معیشتی و اقتصادی که دغدغه برخی افراد است برطرف شود.

 

این مرجع تقلید با تاکید بر این که اکنون جمعیت کشور ما جوان است، تصریح کرد: اگر خدایی ناکرده جمعیت ما پیر شود مشکلات بسیاری دامن گیر جامعه و کشور خواهد شد.

 

حضرت آیت‌‌الله نوری‌همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دشمنی قدرت های جهانی با اسلام و نظام جمهوری اسلامی، یادآورشد: آنها از نظام جمهوری اسلامی ضربه های بسیاری خورده اند از این رو در برابر انقلاب بسیج و متحد شده اند



کلمات کلیدی : کاهش جمعیت، عقیم سازی، آیت الله نوری همدانی
ن : خبرگزاری کردنیوز
ت : 92/9/27:: 11:24 صبح
نظرات ( )