سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

طلاب و علمای کردستانی گردهم آمدندطلاب و علمای کردستانی گردهم آمدند

گرد همایی علما،فضلا و طلاب کردستانی مقیم حوزه علمیه قم با حضور نماینده ولی فقیه و استاندار استان کردستان در سالن همایش های جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزارشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کردنیوز ؛ حجت الاسلام والمسلمین حاتمی نیا در ابتدای این مراسم ضمن تبریک آغاز دهه فجر طی سخنانی اظهارداشت:ورودحضرت امام خمینی(ره) در دوازدهم بهمن 57 ، روح زندگی را در کالبد خشکیده ایران دمید و نظام طاغوتی را برچید .

نماینده طلاب و فضلای کردستان در مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم در ادامه با ارائه گزارشی از فعالیت های فرهنگی و تبلیغی طلاب و فضلاب استان کردستان گفت: طلاب و فضلای استان مرزداران تشیع و اسلام ناب هستند که با حضور گرانسنگ خود در استان موجب حفظ مکتب تشیع می شوند.

وی با بیان این که علما در طول تاریخ برای حفظ دین و ارزش های اسلامی زحمات زیادی کشیده اند بیان داشت: طلاب کردستان در عین بیان حقایق اسلام ناب محمدی (ص) و پاسداری از مکتب اهل بیت(ع)موجب وحدت بین شیعه و سنی هستند.

قاضی دیوان عالی کشور ادامه داد:علما و طلاب این استان از استعدادهای درخشانی برخوردارند و آمادگی خود را برای امامت جمعه و حضور در مناطق محروم را اعلام می دارند.

نماینده طلاب و فضلای شهرستان بیجار تصریح کرد: طلاب و فضلای استان کردستان، آماده هرگونه تعامل و همکاری با دولت تدبیرو امید برای ارتقا مباحث دینی و شناخت بیشتر جایگاه تشیع در استان هستند .

*کنگره ملی آیت الله فاضل گروسی برگزار شود

در ادامه این مراسم حجت الاسلام حیدری فطرت از اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم گفت: استان کردستان دارای ویژگی های برجسته ای است که نیازمند توجه مسئولان فرهنگی کشور به این استان است.

وی با بیان این که استان کردستان یکی از استان های محروم کشور است افزود:خدمت در مناطق محروم افتخار بزرگی بوده که حضور روحانیون در این مناطق موجب رشد فرهنگی آن شده است.

این استاد حوزه گفت: استان کردستان از مفاخر برجسته ای همچون آیت الله فاضل گروسی برخوردار بوده که مسئولان استانبا برگزاری همایش و کنگره ملی این عالم برجسته ،تقوی و پرهیزکاری این عالمان به بدنه جامعه شناسانده شود.

حجت الاسلام حیدری فطرت ادامه داد: کمیته ای ویژه ای نیز برای شناسایی نیازمندی های منطقهدر بخش های فرهنگی ، در ادارات ،دانشگاه ها و مراکزآموزشی و آموزش پرورش ایجاد شده است که باید مقدمات استقرار روحانیون ردر این استان فراهم آید.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان و رئیس مرکز بزرگ اسلامی در غرب کشور و همچنین مهندس عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان سخنرانی کردند .

انتهای پیام16/313

منبع خبرگزاری حوزه

ویژه حوزه علمیه قم برگزیده شماره خبر: 335134 08:05 - 1392/11/11



کلمات کلیدی : گردهمایی طلاب و علمای کردستانی، آیت الله حسینی شاهرودی، مهندس زاهدی
ن : خبرگزاری کردنیوز
ت : 92/11/11:: 10:20 صبح
نظرات ( )