سفارش تبلیغ
صبا ویژن

استاندار کردستان
  روحانیت تاثیرگذارترین قشر در جامعه است
 استاندار کردستان با بیان این که روحانیت تاثیرگذارترین قشر درجامعه است گفت:تبیین صحیح آموزه های اسلام به جوانان ،موجب اضمحلال گروهای انحرافی و تکفیری می شود. 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری کردنیوز؛ عبدالمحمد زاهدی در گردهمایی طلاب و فضلای استان کردستان مقیم حوزه علمیه قم که در سالن همایش های جامعه مدرسین برگزار شد در سخنانی اظهارداشت: کشور از لحاظ اقتصادی و سیاسی در شرایط ویژه ای قرار دارد که با درایت و هوشیاری  و تدبیر و امید می توان همچنان با قوت جلو رفت.

وی با بیان اینکه بخشی از مشکلات اقتصادی به تحریم ها و برخی دیگر به سوء مدیریت ها بر می گردد افزود : وضعیت تولیدی در شرایط مناسبی نبوده و  نرخ بیکاری بالا و رشد اقتصادی منفی هست به طوری که همین امر موجب  تعطیلی بسیاری از واحد های تولیدی و بخش های کشاورزی شده است .

استاندار کردستان در ادامه با بیان این که ایران اسلامی با انواع قومیت ها و فرهنگ ها آمیخته شده است گفت: یکی از ویژگی های کردستان  وجود قومیت های کرد شیعه و اهل سنت در کنار هم است و همین امر موجب شده تا دشمنان همیشه چشم  طمع به کرد ها داشته باشند .

وی تاکید کرد: مابه دنبال شیعه کردن سنی ها نیستیم، بلکه تلاش داریم با انسجام و برادری در مقابل تکفیری  ها و نفوذ  انحرافات بایستیم .

تبیین صحیح  آموزه های اسلام به جوانان 

زاهدی تصریح کرد: با تبیین صحیح  آموزه های اسلام به جوانان  اهل سنت ، دیگر گروهای انحرافی و تکفیری نخواهند توانست کاری کنند.

وی افزود : باید  کاری صورت گیرد تا جوانان با افکار صحیح اسلامی بیشترآشنا شوند و اگر زمینه های وجود نداشته باشدبه ناچار جذب افکار انحرافی خواهند شد.

زاهدی  در بخش دیگر سخنان خود با بیان این که استفاده «واژه محروم در شان استان کردستان نیست»تصریح کرد:

وجود  18نوع مواد معدنی  از جمله ، شن ، ماسه ، طلا ،سنگ آهن و سلیس 99 درصدی در استان  استفاده از واژه محروم چندان درست نیست .

وی در بخش دیگر سخنان خود روحانیت را تاثیر گذار ترین قشر در جامعه ذکر کرد و گفت: مهمترین گروه تاثیر گذار در جامعه روحانیون، نویسندگان معلمین و فرهنگیان هستند .

وی  با بیان اینکه نباید توقعاتی که از توان  دولت خارج است  برای مردم  ایجاد شود افزود : باید جلوی توقعاتی را که نمی توان تامین کرد گرفت؛ چرا که اگر توقع ایجاد شود و نشود برآورده کرد، می گویند جمهوری اسلامی نتوانست کار بکند .

انتهای پیام 16/313

 

 


ویژه حوزه علمیه قم برگزیده    شماره خبر: 335140       10:02 - 1392/11/11   



کلمات کلیدی : استاندارکردستان، بیجار، روبه پیشرفت، علما، مدیریت، تغییر مدیران، عبدالمحمد زاهدی
ن : خبرگزاری کردنیوز
ت : 92/11/12:: 3:30 عصر
نظرات ( )