سفارش تبلیغ
صبا ویژن
توصیه های مهم آیت الله مکارم به دولت و مردم درباره یارانه ها/ پرداخت یارانه نقدی به همه مردم هیچ توجیهی ندارد

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر برنامه ریزی جدی دولت برای حل مشکلات یارانه ها و رفع ایرادات و ابهامات مردم، از افراد غیر نیازمند خواست از دریافت یارانه نقدی انصراف دهند. 
به گزارش  خبرگزاری کردنیوز ؛ حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، یاد و خاطره طلبه شهید علی خلیلی شهید ناهی از منکر را گرامی داشت.

 

وی با ابراز تاسف از اتفاقاتی که برای آمران به معروف و ناهیان از منکر در سال های اخیر در کشور رخ داده است، گفت: در چنین شرایطی که آمران به معروف مورد هجمه و

ضرب و جرح قرار می گیرند مردم نباید بی تفاوت باشند، ماموران انتظامی نیز نباید بی تفاوت باشند چراکه این افراد از ناموس مردم در مقابل اوباش دفاع کرده اند.

 

پرونده های مربوط به امر به معروف و نهی از منکر خارج از نوبت رسیدگی شود

این مرجع تقلید امر به معروف و نهی از منکر را واجب کفایی دانست و با بیان این که گاهی اوقات این مساله واجب عینی می شود، یادآورشد: تشکیلات قضایی باید این مساله را جدی بگیرد، این قبیل پرونده ها باید خارج از نوبت رسیدگی شود نه این که دو سال از آن بگذرد.

 

این مرجع تقلید گفت: من در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) به آیت الله آملی لاریجانی گفتم این گونه مسائل باید جدی گرفته شود چراکه در غیر این صورت هم قوه قضاییه زیر سؤال می رود و هم امر به معروف کمرنگ می شود و ایشان هم تاکید کرد که ما عزم جدی داریم.

 

وی تصریح کرد: این گونه افراد که آمران به معروف و ناهیان از منکر را مورد ضرب و جرح قرار داده و می دهند باید در اسرع وقت به اشد مجازات برسند تا مردم هم نتیجه آن را ببینند.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی همچنین از نهادهای مهم حوزوی که شب گذشته مراسم بزرگداشتی برای شهید خلیلی در مسجد اعظم قم برگزار کردند تشکر کرد و گفت: امیدواریم این گونه مجالس هم ذخیره یوم المعاد باشد.

 

یارانه نقدی مساله هسته ای را تحت الشعاع قرار داده است

حضرت آیت الله مکارم در ادامه درس خارج خود با اشاره به سؤالات متعدد مردم درباره یارانه ها، اظهار داشت: به نظر می رسد این مساله موضوع انرژی هسته ای را هم تحت الشعاع قرار داده است.

 

پرداخت یارانه نقدی به همه هیچ توجیهی ندارد

این مرجع تقلید با بیان این که مساله یارانه ها در دولت سابق شتاب زده و بدون مطالعه کامل انجام و اجرا شد، گفت: یکی از اشکالات این بود که به همه یارانه نقدی پرداخت شد و این مساله نیز هیچ توجیه و دلیلی ندارد. ما همان موقع تذکر دادیم که چرا به این همه از مردم یارانه می دهید. مشکل دیگر این بود که پول این کار را هم نداشتند و به ناچار از سایر بودجه ها استفاده کردند و به روایتی از بانک مرکزی استقراض کردند که کار اشتباه و خطرناکی است.

 

این مرجع تقلید با تاکید بر برنامه ریزی جدی دولت برای حل مشکلات یارانه ها و رفع ایرادات و ابهامات مردم، افزود: همه باید به دولت کمک کنند تا این معضل مهم اجتماعی حل شود و غیر نیازمندان یارانه دریافت نکنند.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: یکی از اشکالات این است که اگر بخواهند تنها به درآمد توجه کنند و اقساط و سایر بدهی ها خانوارها مورد توجه قرار نگیرد مشکلات بسیاری ایجاد خواهد شد.

 

مردم اجازه ندهند یارانه ها استخوان لای زخم بماند

وی با بیان این که مساله یارانه ها باید یک روز در کشور حل شود، گفت: نه درآمد حاصل از یارانه ها این قدر است که به همه پرداخت شود و منطقی هم نیست.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تاکید کرد: برخی از ما نقل کرده اند که فلانی گفته دریافت یارانه برای غیر نیازمندان حرام است، در حالی که ما عرض کردیم اموال خود را به مال مشکوک آلوده نسازند. افزون بر این مساله همه توجه داشته باشند که اگر مساله یارانه ها حل نشود استخوان لای زخم می ماند و برای اقتصاد کشور خطرناک است.



کلمات کلیدی : آیت الله مکارم شیرازی، یارانه ها، امر به معروف و نهی از منکر
ن : خبرگزاری کردنیوز
ت : 93/1/20:: 10:25 صبح
نظرات ( )