سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 
به گزارش خبرگزاری کردنیوز؛سید محمد بیاتیان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار بام ایران اظهار داشت: برای اولین بار در تاریخ شهرستان بیجار از ماده 180 برنامه پنجم توسعه مبلغ 14 میلیارد تومان اعتبار جهت حل مشکلات شهری و روستایی شهرستان بیجار اختصاص داده شده است.
 
وی با تاکید بر اینکه ایجاد امکانات لازم در مناطق مختلف به ‌ویژه روستاها سبب ماندگاری و مانع از مهاجرت افراد به شهرها می‌شود از اختصاص 50 درصد این اعتبار جهت رفع مشکل کم آبی در روستاها خبر داد.
 
نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت راههای روستایی این شهرستان و نارضایتی مردم که موجب مهاجرت آنها نیز به شهر شده است بیان داشت:24 روستایی بالای 50 خانوار،70 روستایی دارای جمعیت 20 تا 50 خانوار و 65 روستایی کمتر از 20 خانوار شهرستان فاقد راه روستایی مناسب هستند.
 
وی از اختصاص 4 میلیارد تومان این اعتبار جهت رفع مشکلات راه روستایی خبر داد و اظهار داشت:رسیدگی به مشکلات روستائیان موجب جلوگیری از مهاجرت آنها به شهرهای همجوار خواهد شد.
 
بیاتیان در ادامه از پیشرفت 20 درصدی استخر آموزش و پرورش بیجار خبر داد و بیان داشت:این استخر که یکی از زیر ساختهای ورزشی شهرستان بیجار محسوب می شود با اختصاص یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار، تا پایان بودجه سال 93 به اتمام خواهد رسید.
 
نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی همچنین از راه اندازی مرکز دیجیتال در 7 شهر و دهستان بیجار خبر داد و گفت:نبود شبکه های داخلی و دیجیتال در اغلب روستاهای شهرستان بیجار موجب گرایش آنها به ماهواره شده است که امیدواریم با راه اندازی این شبکه ها که اعتبار هر یک از آنها 125 میلیون تومان است بتوانیم در راستای تقویت فرهنگی مناطق روستانشین اقدام مثبتی انجام داده باشیم.


کلمات کلیدی : اختصاص 14 میلیارد تومان اعتبار جهت رفع مشکلات شهرستان بیجار، بیاتبان، نماینده بیجار، کردنیوز، |
ن : خبرگزاری کردنیوز
ت : 93/4/18:: 5:35 صبح
نظرات ( )