سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اعتبار 50 میلیون تومانی برای نجات آثار باستانی سد تالوار بیجار تامین شداعتبار 50 میلیون تومانی برای نجات آثار باستانی سد تالوار بیجار تامین شد

 خبرگزاری کردنیوز-نماینده مردم بیجار در مجلس در خصوص نجات‌بخشی آثار باستانی تپه قشلاق سد تالوار از تأمین اعتبار 50 میلیون تومان برای ادامه کاووش این آثار خطیر باستانی خبر داد.

 
به گزارش خبرگزاری کردنیوزبه نقل از بام ایران ،سید محمد بیاتیان اظهار داشت:تیم کاوش و میراث فرهنگی جلساتی در راستای تأمین اعتبار با وزارت نیرو و پژوهشگاه میراث فرهنگی برگزار کردند.
 
وی افزود: پس از پیگیری جدی و مصرانه از طرف سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و بعد از جلساتی با کاوشگران مشخص شد که حدود 50 میلیون تومان نیاز است تا بتوان کاوش را ادامه داد.
 
نماینده مردم بیجار، حسن‌آباد یاسوکند و بابارشانی در مجلس تصریح کرد: بعد از پیگیری‌های مجدانه نهایتاً وزارت نیرو را ملزم کردیم با توجه به اینکه سد آبگیری شده است سریعاً امر نجات‌بخشی و تأمین اعتبار و کاوش‌ها ادامه یابد.
 
وی با بیان اینکه این آثار به لحاظ قدمت تاریخی و نه به لحاظ هنری حائز اهمیت است، گفت: ارزش تاریخی و قدمت 7 هزار ساله این آثار می‌طلبد دقت و سرعت در کاوش این آثار ارزشمند صورت بگیرد.
 
نماینده مردم بیجار، حسن‌آباد یاسوکند و بابارشانی در مجلس با بیان اینکه 50 میلیون تومان از سوی معاون وزیر نیرو برای ادامه و تسریع در انجام کاوش تأمین اعتبار شده است، از استقرار تیم کاوش و هیئت باستان‌شناسی در منطقه از اوایل هفته گذشته خبر داد.
 
وی با بیان اینکه این موضوع خطیر صرفاً مختص شهرستان بیجار و استان کردستان نیست، عنوان کرد: نجات آثار باستانی تپه قشلاق موضوعی ملی و فراملی است و برای تمام کسانی که تاریخ و هویت و فرهنگ این مملکت برایشان مهم است لازم است به این حساس شوند و اجاره ندهند هویت ما با زیر آب رفت این آثار باستانی از میان برود.
 
لازم به ذکر است 22 اثر تاریخی و باستانی در منطقه گروس که نمادی از هویت مردم این منطقه هستند، در صورت عدم نجات‌بخشی، با آبگیری سد تالوار زیر آب خواهند رفت.


کلمات کلیدی : بیجار، بیاتیان، بام ایران، نماینده مجلس، باشگاه خبرنگاران، نجات سد تالوار، آثار باستانی
ن : خبرگزاری کردنیوز
ت : 93/5/27:: 6:22 عصر
نظرات ( )