سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 
به گزارش خبرنگار بام ایران،علی محمدپناه در مراسم یادواره شهداء منطقه جعفرآباد که به همت اعضای اردوهای جهادی با حضور فرماندار،جانشین فرمانده سپاه بیجار ،اهالی دهستان جعفرآباد و دانشجویان شرکت کننده در اردوهای جهادی برگزار شد اظهار داشت: تعداد, 200 دانشجو به مدت  12 روز در روستاهای بخش جعفراباد و سیاه منصور شهرستان بیجار به مرمت و بهسازی مدارس و مساجد, احداث خانه محروم, ارائه خدمات بهداشت و سلامت, ارائه خدمات دامپزشکی, آموزش مباحث دینی, علمی, اجتماعی, فرهنگی و ... می پردازند.
 
وی افزود:هدف اردوهای جهادی تزکیه نفس و انتقال داشته‌ها و آموخته‌های دانشجویان به قشر محروم است .
 
مسئول بسیج دانشجویی کردستان با اشاره به حدیث مداد العلماء افضل من دماء الشهداء که قلم دانشمندان برتر از خون شهیدان است بیان داشت: آن قلمی ارزشمندتر از خون شهیدان است که شهیدپرور باشد و در مسیر شهید و شهید پرورى باشد و با آن قلم،انسان های زیادى تربیت شوند و در مسیر الهى و برای حفاظت از دین الهی گام بردارند.
 
وی خاطر نشان کرد: عالمان دین هستند که با قلم خود فرهنگ شهادت طلبی را نهادینه می نمایند و روح آزادی خواهی و عزت مندی را در مردم و جوانان تقویت می نمایند.
 
محمدپناه با بیان اینکه شهیدان با مبارزه در عرصه جنگ سخت از عزیزترین و گرانقیمت‌ترین سرمایه‌ی خود را که همان جانشان بود گذشتند بیان داشت:دانشجویان ما با تاسی این افراد در عرصه کارهای جهادی جهت اعتلای انقلاب اسلامی و ریشه کنی محرومیت وارد کار شده اند.
 
وی در ادامه گفت:: امروز این دانشجویان در سالی که مزین به سال اقتصاد و مدیریت جهادی است به ندای رهبر لبیک گفتند و با روحیه و مدیریت جهادی یک پروژه عمرانی را که در حالت عادی چندین ماه طول می کشد را به بهترین شکل ممکن در مدت زمان کوتاهی به اتمام می رسانند.
 
مسئول بسیج دانشجویی استان خاطر نشان کرد: در اردوی جهادی، دانشجویان با وضعیت زندگی یک منطقه محروم کشور در ابعاد مختلف فرهنگی، اعتقادی، معیشتی و بهداشتی و … آشنا شده و از طریق تلاش مخلصانه برای سازندگی در آن منطقه ، می‌کوشند که خود را بسازند و در جهت رضای خدا گام بردارند.
 
محمدپناه تاکید کرد: توجه والدین به تحصیل فرزندانشان در روستا با توجه به دانشجویان شرکت کننده در اردوهای جهادی اولین ارمغان این سفر جهادی است.
 
وی یادآور شد: دانشجویان با حضور در اردوهای جهادی اندوخته های تئوریک خود در دانشگاه ها را در عرصه عمل به منصه ظهور میرسانند و این خود عاملی برای توجه به حلقه مفقوده صنعت و دانشگاه است.
 
مسئول بسیج دانشجویی کردستان در پایان سخنان خود گفت: دانشجویان شرکت کننده در اردوهای جهادی با حرکت در مسیر شهداء موجب رضایتمندی مردم روستاها و نقاط دوره افتاده هستند.


کلمات کلیدی : اردوهای جهادی پیوند بین جهاد و شهادت است، خبرگزاری کردنیوز، بیجار، شهادت، اردوهای جهادی، روستاهای محروم، کشاورزان
ن : خبرگزاری کردنیوز
ت : 93/6/12:: 10:56 عصر
نظرات ( )