سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
به گزارش   بام ایران،بی‍ژن زندیه امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان در سنندج اظهار کرد: مبحث کم‌آبی در شهرستان بیجار جدی است و هم‌اکنون از 235 روستای این شهرستان 184 روستا با مشکل کم‌آبی روبه‌رو هستند.
 
وی افزود: 72 روستای بیجار نیز با بحران آب مواجه هستند و 8 روستای ما با بیش از 5 هزار نفر در کنار سد تلوار از بی‌آبی رنج می‌برند.
 
فرماندار بیجار خاطرنشان کرد: زمانی که اعتبارات موجود بود برنامه‌ریزی درستی نداشتیم و هم‌اکنون بسیاری از مشکلات بر همدیگر تلنبار شده است.
 
زندیه اظهار داشت: متأسفانه به دلیل عدم مطالعات درست در خصوص سد تلوار شاهد در معرض خطر قرار گرفتن چندین تپه باستانی و آثار تمدنی 5 هزار سال قبل از میلاد مسیح در این منطقه هستیم و 8 روستای این منطقه نیز به زیر آب خواهند رفت.
 
وی افزود: امیدواریم میزان حق‌آبه بیشتری به شهرستان بیجار از سد تلوار داده شود و مشکلات آب شرب و کشاورزی روستاییان منطقه رفع شود.
*خبرگزاری کردنیوز+  جناب فرماندار آب رفته بر جوی بازنگردد
 
ابراهیم زارعی فرماندار سنندج نیز در این جلسه نسبت به آلوده‌ شدن منابع آبی استان و ورود فاضلاب به آب‌های پشت سدها هشدار داد و خواستار توجه وی‍ژه دستگاه‌های متولی امر در این خصوص شد.
 
مسعود روحانی فرماندار سروآباد نیز بر اختصاص 4 هزار مترمکعب سهم آب شهرستان سروآباد از سد آزاد تأکید کرد و گفت: امیدواریم مشکلاتی که برای کانی بل و آب شرب روستاهای این منطقه که از این چشمه بهره‌مند هستند به وجود آمده، با درایت مسئولان برطرف شود.
 
مصطفی نجفیان مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: انتظار داریم ارتباطات بین مدیران حوزه وزارت نیرو در استان با نمایندگان مردم در مجلس بیشتر شود و تاکنون آقایان خودشان به ما افتخار نداده‌اند و در جلسات شورای مشورتی ما حضور نداشته‌اند.


کلمات کلیدی : بیجار، پیرتاج، چپقلو، همدان، زنجان، توپ آغاج، سد تلوار، 184 روستای بیجار با مشکل کم‌آبی روبه‌رو هستند، روستاهای تشنه، حسن تیمور
ن : خبرگزاری کردنیوز
ت : 93/6/13:: 3:37 عصر
نظرات ( )