سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به گزارش بام ایران به نقل از کرد دانش،مریم برزگر دانشجوی ترم هفت رشته مامایی دانشگاه علوم پزشکی که عضور تیم پزشکی اردوی جهادی بیجار بود در گفتگو با خبرنگار کُرددانش اظهار کرد: تیم پزشکی این اردو شامل 18 نفر دانشجوی رشته پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی کردستان و دانشگاه آزاد سنندج است که از سوم شهریور به مدت 12 روز در روستاهای اطراف جعفرآباد اقدام به ارائه خدمات مامایی, اندازه گیری فشارخون, قند خون, قد و وزن, آموزش, مشاوره و... کرده است.


وی گفت: این تیم پزشکی هر روز به یکی از روستاهای این منطقه می رود و استقبال مردم هم خیلی خوب است.


این دانشجوی جهادگر ادامه داد: وضعیت و سطح بهداشت مناطق محروم روستاهای بیجار بسیار بد است و مردم این مناطق حتی از ابتدایی ترین امکانات بهداشتی برخوردار نیستند و کمترین آگاهی را از مباحث بهداشت فردی ندارند.


وی یادآور شد: فاضلاب در این روستاها هدایت نشده است و سراسر روستا پر از جوی های فاضلاب است که منشا انوان و اقسام بیماری های مختلف است.


وی گفت: هر چند ما در حد توان, دارو و آموزش های لازم را به مردم این مناطق ارائه داده ایم اما فکر نمی کنم در یک اردوی 12 روزه بتوانیم کمک ماندگاری به مردم این مناطق بکنیم.


این دانشجو افزود: برای بهبود این شرایط لازم است همه ارگان های متولی دست به دست هم دهند و برای محرویت زدایی این روستاها اقدامات اساسی انجام دهند.

 

وضعیت نامناسب بهداشت روستای حسین آباد بیجار

وضعیت نامناسب روستاهای بخش جعفرآباد بیجار

انتهای پیام/



کلمات کلیدی : عکس، فیلم، بهداشت، بیجار، روستایی، خانه بهداشت، پزشک خانواده
ن : خبرگزاری کردنیوز
ت : 93/6/15:: 5:19 عصر
نظرات ( )