سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

دریافت دیر کرد ظلم فاحش به مردم است

حضرت آیت‌الله علوی گرگانیدریافت دیرکرد ظلم فاحش به مردم است حضرت آیت‌الله علوی گرگانی گفتند: دریافت سود ازمشتری بنام دیر کرد از سوی بانک‌ها، ظلم فاحش و فلج کننده معیشت مردم است.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کردنیوز به نقل از «حوزه»؛ حضرت آیت‌الله علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار مدیر شعب بانک سپه استان قم که در دفتر معظم له برگزار شد با اظهار تاسف از دریافت دیرکرد بانک ها  اظهار داشتند: دریافت سود از مشتری بنام دیر کرد، ظلم فاحش و فلج کننده معیشت مردم است .

ایشان افزودند: درکجای اسلام تاخیر دریافت سود از مردم وارد شده است که بانک ها با عناوین شرعی دریافت می کنند.

این استاد خارج فقه حوزه علمیه قم تاکید کردند: دریافت سود های کلان به خاطر تعطیلی ها که اعلام می شود،از مردم با هیچ منطقی سازگار نیست .

معظم له با بیان این که مسائل مالی یکی از مهمترین دغدغه های مردم است تاکید کردند: بانکداری به این نیست که تنها 

نام اسلامی داشته باشند؛ بلکه باید معتقد به آنچه که خدا  و پیامبرش(ص) بیان کرده اند باشند و بانکداری در نظام جمهوری اسلامی باید طبق دستورات اسلام باشد .

حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به سخنان امام را حل در دخالت غربی ها در اقتصاد بیان داشتند: غربی ها شاید خیلی غلط ها در رابطه با دریافت دیر کرد و سود تاخیر از مردم داشته باشند،  آیا ما هم باید رویه غربی ها  را برویم؛ این اصلا با قوانین شرعی کشور سازگار نیست .

ایشان با بیان این که همه مراجع دریافت دیرکرد بانک ها را حرام می دانند تاکید کرد: در هیچ کجای اسلام گفته نشده که سود در سود بگیرید، زیرا حرام محض است .

حضرت آیت الله علوی گرگانی خطاب به مسئولان تاکید کردند: حضور در دفاتر مراجع باید برای الگوگیری و بکار گیری دستورات دینی در امور اجرایی باشد.

ایشان افزودند: انتظار مراجع و علما از دست اندر کاران اجرایی  تبعیت  مواعظ اخلاقی و اوامر دینی و شرعی است .

این استاد حوزه بیان داشتند: ارتباط با مرجیعت، برای اصلاح امور اجرایی کارها بسیار مفید و سودبخش است که امیدوارم مسئولان در این دیدارها با آنچه مراجع معظم تقلید بیان می کنند جامع عمل بپوشند .

خاطرنشان می شود، در ابتدای این دیدار غلامرضا اسکندری مدیر شعب بانک سپه استان قم گزارشی از فعالیت های این بانک ارائه داد.

انتهای پیام 16/313

 

 

مراجع و علما برگزیده    شماره خبر: 349710       13:02 - 1393/06/17    



کلمات کلیدی : ارزان، ربا، خرید فروش وام، بانک، ملی، سپه، ملت، تجارت، همه شعب، ربا خواری، سود، 28درصد، وام ارزان، علوی گرگانی، ربا حرام است، ظلم فاحش
ن : خبرگزاری کردنیوز
ت : 93/6/17:: 8:18 عصر
نظرات ( )