سفارش تبلیغ
صبا ویژن


استاد دانشگاه علوم قرآنی اندونزیادعای تفاوت قرآن شیعیان با اهل سنت، دروغ محض است 


 کردنیوز/ استاد دانشگاه علوم قرآنی اندونزی گفت: برخی گروه های وابسته به آمریکا و صهیونیست این اختلافات را نشر می دهند و می گویند که قرآن شیعیان با اهل تسنن تفاوت دارد، این دروغ محض است. 

 به گزارش  خبرگزاری «کردنیوز» درویش هود، عصر امروز در نشست علمی فرهیختگان کشورهای ایران و اندونزی، در پژوهشگاه مطالعات تقریبی، گفت: در عصر اطلاعات و اینترنت همه چیز را می توان به دست آورد ولی با این حال شاهد جهل برخی از مردم هستیم.

وی افزود: این تفاوت در فهم ها است که باعث تفاوت تفهیم قرآن با آنها می شود؛ نباید مفاهمه قرآنی بین ما و دیگران تفاوتی با هم داشته باشد.

استاد دانشگاه علوم قرآنی اندونزی خاطرنشان کرد: شاهد آن هستیم که در جهان حاضر، برخی از مردم به این اختلاف واقف

 هستند؛ مثلاً نماز را خیر عمل می دانند، ولی آنچه که مردم نمی دانند این است که آنها می گویند چیزی که شما می گویید باعث تکفیر شما می شود در حالی که این مسایل در فروع دین است و نباید در فروع این چنین دیگران را تکفیر کرد.

وی گفت: قابل انکار نیست که برخی گروه های وابسته به آمریکا و صهیونیست این اختلافات را نشر می دهند و می گویند قرآن شیعیان با اهل تسنن تفاوت دارد، این دروغ محض است؛ آنها می گویند که شیعه علاوه بر سی جز یک مصحف دیگر دارد که مخفی است و در دست کسی نیست که این تهمت بزرگی است.

درویش هود، خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم نمی دانند نباید کسی را به راحتی تکفیر کنیم؛ راه حل این است که گفتگو بین مذاهب می تواند، تفاهم بین مذاهب را ایجاد کند؛ ما حاضریم در اندونزی نیز این برنامه را ایجاد کنیم، یکی از راه های دیگر تباین مذاهب و تدریس کتب مذاهب است؛ تبادل متون دانش آموزان بین کشورهای دیگر راهی است که می تواند به توسعه این تفاهم کمک کند.

منبع+خبرگزاری حوزه

 

بین الملل    شماره خبر: 350833       19:20 - 1393/07/01    



کلمات کلیدی : استاد دانشگاه علوم قرآنی، اندونزیا، دعای تفاوت، قرآن شیعیان، با اهل سنت، ، دروغ محض است
ن : خبرگزاری کردنیوز
ت : 93/7/1:: 9:54 عصر
نظرات ( )