سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیت‌الله العظمی مکارم: اعضای ائتلاف علیه داعش، رفیق دزد و شریک قافله‌اند

آیت‌‌الله العظمی مکارم: ائتلافیون علیه داعش، شریک دزد و رفیق قافله‌اند 


ائتلاف درست شده علیه داعش ائتلافی خطرناک برای اسلام است چرا که برخی از ائتلافیون شریک دزد و رفیق قافله هستند. 

به گزارش خبرگزاری «کردنیوز»به نقل از حوزه،آیت‌الله مکارم‌شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه با تاکید بر این‌که مسئله داعش و تکفیری‌ها بیش از آنکه مشکل مهمی برای بشریت باشد معزل اساسی برای جهان اسلام شده است گفتند: اعتلاف درست شده علیه داعش اعتلافی خطرناک برای اسلام است چرا که برخی از ائتلافیون شریک دزد و رفیق قافله هستند.

این مرجع تقلید با انتقاد شدید از این‌که نفت‌های شمال عراق را برخی کشورهای ائتلافی از داعش خریداری می‌کنند تصریح کردند: ائتلافیون هنوز کمک تسلیهاتی و مالی به داعش می‌کنند و این چه اعتلافی است که آنها انجام داده‌اند.

حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی با هشدار بر این‌که داعش تبدیل به ابزار ناامنی در منطقه شده است  گفتند: تمام مسلمانان هشدار می‌دهم که مراقب باشید در دام این اعتلاف غربی‌ها نیفتید چرا که اعتلاف بر علیه اسلام و مسلمین منطقه است که ابزار ناامنی می‌باشد.

*انتقاد از فتوای قرضاوی

حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به این‌که داعشی‌ها در ترکیه دفتر دارند، ابراز داشتند: ترکیه اخیرا به جمع ائتلافیون پیوست، اما این سئوال باقی است که چرا دفتر داعشی‌ها همچنان در ترکیه فعالیت دارد.

ایشان تصریح کردند: یک آخوند درباری به نام قرضاوی وجود دارد که از دولت‌های عربی تغذیه می‌شود و اخیراً فتوایش را برای من آورده‌اند، مبنی بر این‌که داعش نباید از بین برود و فقط باید اصلاحاتی داشته باشد.

معظم‌له با اشاره به گفته یکی از سیاستمداران غربی مبنی بر این‌که داعش را به هیچ وجه نمی‌توان از بین برد گفتند: مقصود از این حرف این است که داعش را سی سال نگه داریم و منطقه خاور میانه را ناامن کنیم تا خودمان و اسرائیل در امان باشیم.

معظم‌له با طرح این پرسش مبنی بر این‌که چرا گفته می‌شود، تکفیری‌ها بد هستند افزودند: اعمال داعشی‌ها آبروی اسلام را می‌برد و بلایی عظیم برای همه مسلمین می‌باشند.

ایشان با تاکید بر این‌که علمای اسلام باید دست به دست یکدیگر داده و بگویند که داعشی‌ها از ما نیستند افزودند: در این صورت حیثیت و آبروی اسلام حفظ می‌شود.

ایشان افزودند: اگر دیگران تسلیحات به داعش ندهند آنها  خود به خود تحت فشار قرار می‌گیرند و از بین می‌روند و لازم به تشکیل هیچ ائتلافی نیست.

*همه خوبی‌ها متوجه اهل‌بیت(ع) است

حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حدیثی از امام حسن عسکری‌(ع) مبنی بر این‌که؛ شیعیان تقوا پیشینه کنند، سخنان زیبا بگویند زینت ما باشند و هر محبتی را به سمت ما جذب کنند و هر زشتی را از خود دور سازند گفتند: بر اساس این کلام، خوبی‌ها متعلق به اهل‌بیت‌(ع) است و زشتی‌ها از این خاندان مکرّم به دور است.

ایشان با تاکید بر این‌که با عمل صحیح باید برای پیشوایانمان مایه آبرو و حیثیت باشیم اظهار داشتند: اعمال ما به حساب پیشوایان ما نیز نوشته می‌شود و می‌تواند سبب آبروی آنها شود، همان‌گونه که می‌تواند عیب و عاری برای آنها باشد.

معظم‌له با اشاره به این‌که شنونده وقتی حرف گوینده را باور میکند که بداند خود گوینده به آن حرف ایمان دارد ابراز داشتند: ظاهرسازی و تبلیغات به تنهایی تاثیری ندارد و وقتی آموزه‌ها اثر گذار است که مردم ببینند خودشان اهل عمل بوده و پایبند اصول می‌باشند.

*صدور انقلاب مرهون کار فرهنگی است

این مرجع تقلید با بیان این‌که انقلاب اسلامی باید موجب اتحاد، پیشرفت، پاکی و تقوا شود گفتند: این‌که ما بر روی مسایل فرهنگی تکیه می‌کنیم و به دولتمردان می‌گوییم که کاری نکنید مبانی دینی سست و اخلاق آلوده شود و رسانه‌هایتان را اصلاح کنید و نگویید پیشرفت علم است و نمی‌شود عوارض نامطلوب آن را گرفت برای همین است که مردم الگوی خوب و مناسب را از انقلاب اسلامی توقع دارند.

حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی با تاکید بر این‌که اگر انقلاب کرده باشیم، اما در اصول تربیتی همچنان سست باشیم انقلاب به دنیا صادر نخواهد شد، گفتند: همین مقدار هم که از انقلاب به دنیا صادر شده است به دلیل پایبندی به مسایل فرهنگی است.

این مرجع تقلید با بیان این‌که اعمال آقایان اهل علم و طلاب باید نسبت به دیگران تفاوت داشته باشدافزودند: اگر مردم مشاهده کنند طلاب و اهل علم با خانواده و فرزندان و مردم بدرفتاری می‌کنند که مقید به اعتقادات نیستند تمام فامیل خراب می‌شوند و نسبت به اسلام بدبین خواهند شد، اما آنها می‌توانند با رفتار خوب خود اقوام را جذب دین کنند.

حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی تصریح کردند: رفتار مدیران برای کارکنان و کارمندان الگو آور است و رفتار و اعمال پیامبر‌(ص) موجب شد تا مشرکان مکه فوج فوج به اسلام رو بیاورند.

انتهای پیام 

 

 

 

مراجع و علما    شماره خبر: 351816       09:57 - 1393/07/16    



کلمات کلیدی : داعش، ائتلاف امریکا، آیت الله مکارم شیرازی، نقل از حوزه
ن : خبرگزاری کردنیوز
ت : 93/7/16:: 11:50 صبح
نظرات ( )