سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی: 110 صحابی غدیر را تایید کرده اند

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی: 110 صحابی غدیر را تایید کرده اند  نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی گفت: علامه امینی در کتاب الغدیر ذکر کرده که 110 نفر از صحابه پیامبر‌(ص) این مسئله را تایید کرده اند. 


به گزارش  خبرگزاری «کردنیوز»به نقل از حوزه  از ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، امروز در هم اندیشی علمای شیعه و سنی در ارومیه، با اشاره به فلسفه غدیر خم، گفت: جریان غدیرخم توسط علمای اهل سنت و شیعه در کتاب‌های مختلفی تاکید مطرح شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی یادآور شد: علامه امینی در کتاب الغدیر ذکر کرده که 110 نفر از صحابه پیامبر‌(ص) این مسئله را تایید کرده اند.

وی با اشاره به این که از صدر اسلام تاکنون هیچ موضوعی به اندازه وحدت بین شیعه و سنی مهم نبوده است، تصریح کرد: در عصر کنونی نیاز به همفکری و وحدت از الزامات حیاتی امت اسلامی است تا از این طریق بتوانند از هجمه‌های دشمنان جلوگیری کنند.

امام جمعه ارومیه، مسلمان‌کشی و هجمه به اسلام را از سیاست های استکبار جهانی خواند و افزود:‌بیش از یک میلیارد مسلمان در جهان زندگی می‌کنند و شایسته نیست که آمریکا و سردمداران مسلمان کشی بخواهند، میان مسلمانان میانجی‌گری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به اشتراکات شیعه و سنی، خاطرنشان کرد: خانه کعبه، پیامبر اعظم(ص) و قرآن مسلمانان واحد است و عقلانی نیست که مشترکات را رها کرده و در مورد اختلافات بحث کنیم.

وی با اشاره به راهکارهای تقویت وحدت اسلامی، افزود: براساس فرموده مقام معظم رهبری، تاکید بر مشترکات و در نظر گرفتن نقاط مشترک می‌تواند الفت و صمیمیت بیشتری میان مسلمانان ایجاد کند، چرا که همه مسلمانان یک امت واحده هستند.

انتهای پیام

 

  

استان ها آذربایجان غربی    شماره خبر: 351847       15:54 - 1393/07/16    



کلمات کلیدی : نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی: 110 صحابی غدیر را تایید کرده اند، سید مهدی قریشی، سنندج، ارومیه، بیجار، خبرگزاری کردنیوز
ن : خبرگزاری کردنیوز
ت : 93/7/16:: 4:32 عصر
نظرات ( )