سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قاضی دیوان عالی کشور:منکر ولایت آمرزیده نمی شودقاضی دیوان عالی کشور با استناد به روایتی از رسول گرامی اسلام(ص) گفت: منکر ولایت علی (ع) آمرزیده نخواهد شد و توبه اش قبول نمی شود، ملعون و مورد غضب الهی است.   به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حاتمی نیا، در گردهمایی طلاب و فضلای شهرستان بیجار که در  دفتر نمایندگان مجمع این طلاب در قم برگزار شد، ضمن تبریک دهه ولایت و امامت با اشاره به آیه تبلیغ اظهارداشت: پیامبر اکرم(ص)؛ بعد از اتمام حج در منی طی دو خطبه به طور کلی ولایت علی بن ابیطالب (ع) را به مردم بیان کردند؛ بعد از آن در مسجد «خیف» جبرائیل نازل شد و دستور ابلاغ جانشینی را به پیامبر(ص) رساند .

وی بااشاره به آیه؛ فَلَعَلَّک تَارِک بَعْضَ مَا یوحَی إِلَیک وَضَآئِقٌ بِهِ صَدْرُک... (بخشی از آیه 12 سوره هود) افزود: خدای متعال در این آی

ه به رسول گرامی اسلام می فرماید:« شاید تو ترک کنی بعضی از اموری را که بر تو وحی می شود و سینه تو به خاطر آن گرفته باشد» بار دیگر امر ابلاغ ولایت را مورد تاکید قرار داده است .

این قاضی عالی رتبه دادگستری تصریح کرد: رسول گرامی اسلامی به خاطر این که از شر منافقین در امان باشند؛ در ابلاغ امر ولایت علی (ع) به دستور و تامین امنیت الهی چشم دوخته بودند تا اینکه؛ آیه شریفه «یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَیْکَ مِن رَّبِّکَ وَإِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللّهَ لاَ یَهْدِی الْقَوْمَ الْکَافِرِینَ» (مائده 67) در اینجا بود که نبی مکرم اسلام(ص) کاروان هایی که رفته بودند، برگرداند و  منتظر شدند تا کاروان هایی که نرسیده بودند بیایند و رسالت و نعمت ولایت و سرپرستی امیرالمومنین(ع) را به مردم ابلاغ و نعمت را تمام نمایند.

نماینده طلاب و فضلای شهرستان بیجار در مجمع طلاب حوزه علمیه قم با استناد به روایتی از رسول گرامی اسلام(ص) پیرامون جایگاه ولایت امیر المومنین(ع) گفت: منکر ولایت علی (ع) آمرزیده نخواهد شد و توبه اش قبول نمی شود، ملعون و مورد غضب الهی است کسی که قول مرا رد کند و موافق آن عمل نکند، بدانید که جبرائیل(ع) خبرداد خداوند متعال می فرمایند: هرکس با علی(ع) دشمنی کند و او را برجانشینی من قبول نکند مورد لعنت و غضب الهی است .

حجت الاسلام والمسلمین  حاتمی نیا خاطرنشان کرد: امیرالمومنین(ع) خطاب به مردم کوفه فرمودند: معاشرالناس، نسبت به من جفا روا ندارید که من بر فطرت اسلام به دنیا آمدم و نسبت به همه مسلمانان در اسلام و هجرت سبقت دارم .

وی در ادامه همچنین با گرامیداشت سالروز میلاد امام هادی(ع) اظهارداشت: زیارت جامعه کبیره از یادگارهای با فضیلت این امام همام است، طلاب باید اهتمام بیشتری به ادعیه حضرات معصومین(ع) به خصوص زیارت جامعه کبیره داشته باشند.

انتهای پیام 16/313

 

 

  

استانها برگزیده    شماره خبر: 351999       09:37 - 1393/07/19    



کلمات کلیدی : منکر ولایت آمرزیده نمی شود، قاضی دیوان عالی کشور، حجت الاسلام حاتمی نیا، بیجار، سنندج، تهذیب، کردستان، بیجار، کردنیوز، سنندج، بیجا
ن : خبرگزاری کردنیوز
ت : 93/7/19:: 6:48 عصر
نظرات ( )