سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خبرگزاری کردنیوز- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان گفت: شهر حسن‌آباد یاسوکند از توابع بیجار و قلعه شهرستان قروه با مشکل جدی آب مواجه هستند.

 
به گزارش کردنیوز به نقل از تسنیم،علیرضا تخت شاهی صبح امروز در ستاد مدیریت بحران آب استان کردستان که با حضور استاندار کردستان و مدیران استان در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: امسال با حفر یک حلقه چاه مشکل قطعی آب در شهرستان قروه حل شده است.
 
وی گفت: همچنین در شهرستان بیجار امسال با حفر 2 حلقه چاه برای تامین آب شرب این شهرستان مشکل قطعی آب برطرف شده است.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان به مشکل کم آبی در شهرستان سنندج اشاره کرد و تصریح کرد: با توجه به شرایط امسال 450 هزار متر مکعب آب موجود در پشت کاسه سد قشلاق سنندج نسبت به سال گذشته بهتر مدیریت شد.
 
وی گفت: امیدواریم با مدیریت آب استان به روندی دست پیدا کنیم که در شهر سنندج به جیره بندی آب نرسیم و راهکارهایی که در ماه آینده در پیش رو داریم این است که نتیجه مطلوبی حاصل شود.
 
تخت‌شاهی به مشکل قطعی آب و کم آبی در شهرستان سقز اشاره کرد و اظهار کرد: در همین راستا 20 کیلومتر خط انتقال آب در تصفیه خانه شهرستان سقز برای بالا بردن ظرفیت انتقال انجام شده است.
 
وی از راه‌اندازی ایستگاه پمپاژ آب پل شیخ سنندج در آینده خبر داد و تصریح کرد: برای راه‌اندازی این ایستگاه 5 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در صورت تجهیز و راه‌اندازی، این ایستگاه 50 درصد آب شرب شهر سنندج را تامین می‌کند.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان گفت: در حال حاضر شهر حسن‌آباد یاسوکند در شهرستان بیجار و قلعه قروه با مشکل جدی آب مواجه است که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده مشکلات این نقاط برطرف شود.
 
وی با اشاره به مشکل کم آبی در نایسر سنندج، افزود: در ظرف کمتر از دو ماه 75 درصد آب شرب نایسر سنندج از طریق شبکه آب شهری تامین شد و بخش عمده کم آبی این منطقه حل شده است.
 
تخت شاهی اظهار کرد: به جز شهرک سلام نایسر سنندج که با مشکل قطعی آب مواجه است در دیگر نقاط شهر مشکلی نداریم و مشکل این نقطه هم با احداث مخزن ذخیره آب در این شهرک برطرف می‌شود.
 
انتهای پیام/


کلمات کلیدی : «حسن‌آباد بیجار» و «قلعه قروه» با مشکل جدی آب مواجه هستند، بیجار، کردنیوز، بیجار، بیانلو، توپ آغاج، چپقلو
ن : خبرگزاری کردنیوز
ت : 93/7/20:: 3:34 عصر
نظرات ( )