سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 
به گزارش خبرگزاری کردنیوز به نقل از بام ایران، صبح امروز با حضور معاونت اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس استان کردستان ،امام جمعه، نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی ،فرماندار و مسئولان ادارات و نهادهای شهرستان بیجار دبستان 9 کلاسه سوم شعبان بیجار در منطقه حلوایی افتتاح شد.
 
محسن لطف الهی مدیر آموزش و پرورش بیجار در این مراسم ضمن تبریک دهه ولایت و بصیرت و فرا رسیدن عید سعید غدیر خم اظهار داشت: این پروژه با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد و 700 میلیون ریال به همت اداره کل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان کردستان و همکاری آموزش و پرورش بیجار احداث شده است.
 
وی با قدردانی از زحمات اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس استان کردستان گفت:امسال 156 دانش آموز دختر دوره دوم ابتدایی در این مدرسه به تحصیل خواهند پرداخت .
 
مدیر آموزش و پرورش بیجار ادامه داد: این مدرسه در زمان کوتاه و با همکاری خوب پیمانکاران طرح ساخته شد و دارای کلیه تجهیزات لازم اداری، آموزشی، پرورشی، سیستم اطفاء حریق، سیستم دزدگیر،خروجی اضظراری و محوطه سازی مناسب است.
 
وی تصریح کرد: مدرسه سوم شعبان در زمینی به مساحت دو هزار مترمربع با زیربنای 700 متر احداث شده است.
 
لطف الهی همچنین از محوطه سازی پنج مدرسه در سال گذشته در شهرستان بیجار خبر داد و بیان داشت: هزینه محوطه سازی شده در سه مدرسه از محل اعتبارات اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس استان کردستان و هزینه دو مدرسه دیگر از محل اعتبارات درون سازمانی تامین شده است.
 
بهره برداری از سیستم گرمایشی مدارس پیرتاج و خانداقلی
 
مدیر آموزش و پرورش بیجار در بخش دیگری از سخنان خود از استاندارد سازی سیستم گرمایشی 22 مدرسه با 139 کلاس در سال گذشته با اعتباری بالغ بر 18 میلیارد ریال خبر داد و گفت: سیستم گرمایشی مدارس شهر پیرتاج و روستای خاندانقلی نیز تا پایان ماه جاری استاندارد سازی و به بهره برداری خواهد رسید.
 
وی با اشاره به پیشرفت 60 درصدی مدرسه 12 کلاسه مسکن مهر بیجار اظهار داشت: آموزش و پرورش تمام تلاش و کوشش خود را برای تعلیم و تربیت دانش آموزان و آینده سازان و مدیران شایسته آینده کشورمان به کار خواهد بست و در راستای تربیت این دانش آموزان دریغ نمی کند.
 
لطف الهی از شهرستان بیجار به عنوان پیرترین شهر از لحاظ جمعیتی در استان کردستان نام برد و گفت: در حال حاضر 20 درصد از جمعیت بیجار دانش آموز و دانشجو هستند که این آمار نگران کننده است.
 
وی در پایان با دعوت از خیرین مدرسه ساز جهت حل مشکلات مدارس بیجار بیان داشت: دولت به تنهایی قادر به حل مشکلات فراوان آموزشی در مناطق مختلف کشور نبوده و مشارکت خیرین مدرسه ساز در کمک به مدرسه سازی و یا تعمیر و تجهیز مدارس همواره کمک مناسبی در ارتقای سطح کیفی و کمی امکانات آموزشی بوده است.


کلمات کلیدی : مدرسه 9 کلاسه سوم شعبان بیجار افتتاح شد، بیجار، خبرگزاری کردنیوز، بیانلو، توپ آغاج، پیرتاج
ن : خبرگزاری کردنیوز
ت : 93/7/20:: 3:36 عصر
نظرات ( )