سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روز مباهله

مباهله روز عزت اسلام است

 خبرگزاری کردنیوز , علی بن موسی‌الرضا (ع) در روایتی بیان می‌کنند؛ عنایت و توجه پروردگار مزیتی است که احدی در آن بر اهل‌بیت (ع) پیشی نگرفته و فضیلت و شرفی است که هیچ‌کس به آن نرسیده و از آن برخوردار نبوده است.

 حجت الاسلام حکیمی فر کارشناس تاریخ اسلام اظهارداشت:سربلندی،شرافت و عزت اهل بیت(ع) برای همیشه تاریخ جاودانه و ذلت و سرخوردگی مستکبرین و دشمنان اسلام  از مسلمات تاریخ است.خبرگزاری کردنیوز، علی بن موسی‌الرضا (ع) در روایتی بیان می‌کنند؛ عنایت و توجه پروردگار مزیتی است که احدی در آن بر اهل‌بیت (ع) پیشی نگرفته و فضیلت و شرفی است که هیچ‌کس به آن نرسیده و از آن برخوردار نبوده است.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه؛ حجت‌الاسلام حکمت حکیمی فر امشب (26 مهر) در جمع نمازگزاران مسجد امام حسین (ع) قم با اشاره به آیه «فَمَنْ حَآجَّکَ  فِیهِ مِن بَعْدِ مَا جَاءکَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْاْ نَدْعُ أَبْنَاءنَا وَأَبْنَاءکُمْ وَنِسَاءنَا وَنِسَاءکُمْ وَأَنفُسَنَا وأَنفُسَکُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَل لَّعْنَةُ اللّهِ عَلَی الْکَاذِبِین» اظهار داشت: روز مباهله روز بزرگ اسلام و ذلت مستکبرین و کافران است.

وی افزود: آیه مباهله از مهم‌ترین دلیل‌های قرآنی در رابطه بافضیلت وبرتری اهل‌بیت (علیهم‌السلام) بوده و سند روشنی بر حقانیت این خاندان به شمار می‌رود.

این دانش‌پژوه تاریخ اهل‌بیت (ع) با اشاره به روایتی از امام رضا (ع) گفت: علی بن موسی‌الرضا (ع) در روایتی بیان می‌کنند؛ عنایت و توجه پروردگار مزیتی است که احدی در آن بر اهل‌بیت (ع) پیشی نگرفته و فضیلت و شرفی است که هیچ‌کس به آن نرسیده و از آن برخوردار نبوده است.

حجت‌الاسلام حکیمی فر بابیان اینکه؛ پیام آیه مباهله برای تمام تاریخ است تصریح کرد: سربلندی، شرافت و عزت اهل‌بیت (ع) برای همیشه تاریخ جاودانه است؛ در مقابل استکبار و دشمنان اهل‌بیت عصمت طهارت (علیهم‌السلام) نیز خار و ذلیل هستند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به «عدم حق پذیری دشمنان اسلام» خاطرنشان کرد: اسقف‌های نجران؛ بااینکه علم داشتند، و با چشم خود دیدند؛ که اگر پیامبر اسلام دعا کند؛ و اهل‌بیت (ع) آمین بگویند؛ خداوند به دعای آن بزرگواران کوه‌ها را جابجا خواهد کرد ولی بااین‌حال چشم خود را به روی همه حقیقت بستند و بر عناد خود پافشاری کردند.

این کارشناس تاریخ اهل‌بیت (ع) بابیان اینکه؛ «پیامبر اسلام در دفاع از دین اسلام، عزیزترین عناصر انسانی خود را به مباهله آورد» بیان داشت: در دفاع از دین اسلام باید با همه وجود دفاع کنیم؛ همان‌طوری که رسول گرامی اسلام پاره‌های تن خود را برای مبارزه با کفر به میدان آورد.

حجت‌الاسلام حکیمی فر ادامه داد: حضرت سیدالشهدا (ع) نیز روز عاشورا با لشکر شام مباهله کرد؛ امام حسین (ع) نیز در این مباهله از کودک شش‌ماهه تا، خواهر، همسر و برادران خود را برای دفاع از دین اسلام به میدان آورد و مباهله عملی کرد و با خون خود ویارانش، الگویی برای تمام آزادمردان جهان و مدافعان از دین خدا شد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به گروه‌های تکفیری وهابی اشاره کرد و گفت: گروه‌های تکفیری؛ بارها در سایت‌ها و کلیپ‌های ویدئویی خود به اموی بودن و طرفداری از امویان و ابوسفیانیان اعتراف کره‌اند.

این دانش‌پژوه تاریخ اهل‌بیت (ع) تصریح کرد: این گروه تکفیری پیرو اسلاف خود در جهالت قبل از اسلام هستند؛ که خود را منتصب به اسلام می‌دانند ولی بویی از اسلام به مشامشان نرسیده و این‌ها در جهل خود غوطه‌ور هستند.

حجت الاسلام حکیمی فر

وی بابیان اینکه؛ «ایران اسلامی و شیعیان تیری در چشم استکبار و اسرائیل هستند» خاطرنشان کرد: هرساله سران رژیم صهیونیستی کنفرانس شیعه شناسی برگزار می‌کنند تا اندیشه‌های شیعیان را مورد رصد قرار دهد؛ ولی آن‌ها هرگز نخواهند توانست به تفکر مهدوی و عاشورایی شیعیان لطمه‌ای وارد کنند.

انتهای پیام

 

 



کلمات کلیدی : بیجار، خبرگزاری کردنیوز، حجت الاسلام حکیمی فر، مباهله روز عزت اسلام است، کارشناس تاریخ اسلام، موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا
ن : خبرگزاری کردنیوز
ت : 93/7/26:: 11:0 عصر
نظرات ( )