سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

 

شهرستان بیجار در حال حاضر دارای پروژه های مهم فرهنگی،عمرانی و اشتغالزایی است که حسرت به ثمر نشستن آنها بر دل مردمان آن مانده است.

 
به گزارش خبرگزاری کردنیوز به نقل از بام ایران،شهرستان بیجار دیار مردمان سختکوش و مهد فرهنگ و تمدن که دارای 7730 کیلومتر مربع مساحت بوده و دارای 288 روستاست که حدود 262 روستای آن قابل سکونت می باشد . از شمال شرقی به استان زنجان ، از شمال غربی به شهرستان تکاب ( درآذربایجان غربی) ، از جنوب به شهرستان قروه ، از جنوب شرقی به قسمت کوچکی از استان همدان و از غرب به سنندج و دیواندره محدود است.
 
دیار بیجار گروس از لحاظ ظرفیت های معدنی و کشاورزی از اهمیت خاصی برخوردار است که متاسفانه آنگونه که شایسته است تا کنون به آن توجه نشده است.
 
بام ایران دارای چهره های برتر علمی و فرهنگی است که به دلیل نبود بازار کار در این شهرستان رنج غربت را به ماندن در دیار خود ترجیح دادند و روانه شهرهای بزرگ شده اند.
 
شهرستان بیجار دارای پروژه های نیمه تمامی عمرانی،فرهنگی و تفریحی است که علت اصلی عدم پیشرفت آنها عدم ثبات مدیریتی در شهرستان و استان می باشد.
 
یکی از وعده های مسئولین سابق شهرستان که می توانست عامل اصلی جلوگیری از مهاجرت مردم بیکار این دیار به شهرهای دیگر باشد و در حد شعار باقی مانداحداث شرکت سایپا در این شهر بود.
 
احداث موزه فرش بیجار در تیمچه حاج شهباز به عنوان نماد فرهنگ و منبع اشتغالزایی یکی دیگر از وعده های مسئولین در طی چند سال اخیر بوده است که تا کنون در راستای تشکیل آن هیچ اقدامی صورت نگرفته است.
 
یکی دیگر از پروژه های که حسرت به ثمر نشسن آن بر دل مردم بیجار مانده است تبدیل سینما متروکه بوستان شاهد بیجار به موزه باستانشانی این دیار کهن بود که با توجه با فعالیتهای در دوره قبل در حال حاضر به وادی فراموشی سپرده شده است.
 
جاده همدان- بیجار یکی از پروژه های عمرانی این شهرستان است که بعد از 35 سال هنوز به اتمام نرسیده و مردم این دیار پس از سالها منتظر اتمام شاهراه مواصلاتی این شهرستان هستند.
 
یکی دیگر از پروژه های شهرستان بیجار با توجه به پیشرفت خوب آن در دوره های قبل که در حال حاضر مسکوت باقی مانده،پروژه کوهستان پارک نسار بیجار به عنوان زیباترین منطقه تفریحی این شهر است.
 
جاده کوهستان پارک نسار به طول 2.5 کیلومتر بر روی کوه نسار از مرتفعترین کوههای بیجار با هزینه یک میلیارد ریال در سال گذشته احداث شد و قرار بود طی قول های که از طرف مسئولین وقت به مردم بیجار داده شد این کوهستان پارک به 4 ایستگاه و بیش از 100 آلاچیق مجهز شود که تا کنون اقدامی در راستای تامین آن صورت نگرفته است.
 
یکی از معضلاتی که بیش از 35 درصد از تحصیلکردگان این شهرستان هر روز با آن دست و پنجه نرم می کنند،بیکاری و نبود منبع اشتغالزایی ثابت در این دیار است.
 
کارخانه اسب آهنین آریا بیجار که سال 88 در شهرک صنعتی این شهر کلنگ آن بر زمین زده شد یکی دیگر از پروژه های عمرانی است که در حال حاضر با پیشرفت 40 درصدی به عنوان بارقه ای امید بر دل جوانان بیکار این دیار می درخشد.
 
طبق گفته مهدی صراف سرمایه گذار این پروژه، ظرفیت تولیدی این کارخانه 5300 دستگاه کامیون و کامیونت در طی سال می باشد که با توجه به برنامه های بلند مدت این میزان تولید می تواند به سه برابر در سال برسد.
 
صراف در ادامه بیان داشت:میزان اعتبار مورد نیاز جهت راه اندازی فاز اول این کارخانه 3 میلیارد و 500 میلیون تومان است در صورت تامین اعتبار و انجام تعهدات، کار تولید و مونتاژ قطعات ماشین های سنگین تا یکسال دیگر در بیجار آغاز خواهد شد.
 
وی خاطر نشان کرد: با راه اندازی فاز اول این کارخانه به طور مستقیم برای 110 نفر از نیروهای بومی شهرستان اشتغالزایی ایجاد می گردد.
 
مردم دیار بیجار گروس امیدوارند که حسرت به ثمر نشستن این پروژه اشتغالزایی مانند سایر پروژه ها بر دلشان نماند و هر چه زودتر شاهد راه اندازی این کارخانه در شهرشان باشند.
 
در حال حاضر بیکاری و مهاجرت به عنوان خط قرمز این شهرستان است که همت بلند مسئولان استانی و شهرستانی را می طلبد و تنها راهکار عملی شدن این موضوع بسترسازی برای سرمایه‌گذاری‌های کلان است.
 
انتهای پیام/


کلمات کلیدی : وعده های که حسرت به ثمر رسیدن آن بر دل مردم بیجار ماند، بیجار، بازار، نیمه بازار، زنجان، سد تالوار، بیجار، نقش اساسی
ن : خبرگزاری کردنیوز
ت : 93/7/26:: 10:3 عصر
نظرات ( )