سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کردنیوز-جانشین پلیس راهور کشور از اعزام 10 تیم کارشناسی از پلیس راه کشور با هدف بررسی وضعیت راه‌های استان کردستان و شناسایی نقاط حادثه‌خیز خبر داد.

 
به گزارش خبرگزاری کردنیوز،سرهنگ صمد اسفندیاری در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه بیجار، با اشاره به کاهش آمار تلفات انسانی تصادفات جاده‌ای در کردستان، اظهار کرد: مطابق با آمار پزشکی قانونی تعداد متوفیان تصادفات جاده‌ای استان کردستان امسال 18 درصد کاهش داشته است.
 
وی با بیان اینکه نماینده مردم بیجار در مجلس حساسیت ویژه‌ای نسبت به مسائل ترافیکی درون شهری و برون شهری دارند، گفت: پیگیری‌های مستمر نماینده مردم بیجار سبب ارتقای امنیت ترافیکی در جاده‌های برون شهری و درون شهری کردستان می‌شود.
 
جانشین فرمانده پلیس راه کشور با تاکید بر اینکه در سفر چند روزه خود به استان کردستان عملکرد کارکنان پلیس راه را به صورت محسوس و نامحسوس رصد می‌کند، خاطرنشان کرد: در مواردی که نواقص یا معایبی در عملکرد کارکنان مشاهده شود، کارکنان خاطی برای اصلاح روش کار به مرکز استان معرفی خواهند شد.
 
وی به وضعیت ایمنی جاده‌های کردستان اشاره کرد و گفت: در بخش راه کردستان هم نواقصی وجود دارد و در مسیرهایی که جاده دو طرفه است تعریض انجام شده است ولی کامل نیست و از جاده به صورت چهار خطه استفاده می‌شود.
 
صمدی با اشاره به اینکه کار چهار خطه شدن محورها در استان کردستان به کندی پیش می‌رود، تصریح کرد: در برخی از نقاط چهار خطه شدن جاده‌ها متوقف شده است و با توجه به افزایش خودروها و درخواست بیشتر برای سفر، جاده‌های دو طرفه در مسیرهای اصلی پاسخگوی نیاز مردم نبوده و امنیت لازم را نیز ندارد.
 
وی با اشاره به اینکه استان‌های برخوردار از جاده‌های آزادراهی و بزرگ راهی بهره‌مند بوده و از ایمنی سفر بیشتری برخوردار هستند، گفت: در استان کردستان اگر نیاز به کار پلیس راه باشد مکان یابی انجام خواهد شد و از انجام کارهایی که در راستای خدمت رسانی به مردم باشد دریغ نخواهیم کرد.
 
جانشین فرمانده پلیس راه کشور به وضعیت راه‌های روستایی کشور اشاره کرد و افزود: از دو سال قبل پلیس راه روستایی افتتاح شد و اصلی ترین وظایف پلیس راه روستایی بررسی نواقص تابلوهای راهنمایی رانندگی و تشخیص نقاط حادثه خیز است اما ساخت جاده و رفع مشکلات راه روستایی بر عهده وزارت راه و شهرسازی است.
 
وی با بیان اینکه اغلب راه‌های روستایی در گذشته مال رو بوده و سپس ارتقا یافته است، گفت: در ساخت جاده‌های روستایی و تهیه نقشه‌های آن پلیس راه هیچ نقشی ندارد اما پس از جریان یافتن ترافیک در آن مسیر، مسئولیت ما آغاز می‌شود.
 
صمدی از اعزام 10 تیم بازرسی برای بازدید از راه‌های روستایی استان خبر داد و خاطر نشان کرد: این 10 تیم برای بررسی نواقص و کاستی‌های راه، نواقص علائم راهنمایی رانندگی و برخورد جدی با تخلفات حادثه ساز به این استان اعزام خواهند شد.
 
وی به وضعیت جاده سنندج-بیجار اشاره کرد و گفت: این جاده از نظر روبنایی مشکل خاصی ندارد اما کوهستانی بودن مسیر و داشتن پیچ‌های زیاد، سبب طولانی شدن سفر و در نتیجه سرعت و سبقت بیشتر خواهد شد.
 
جانشین فرمانده پلیس راه کشور از برگزاری کلاس‌های متوالی دوره استانداردسازی و تعالی رفتار برای ماموران راهنمایی رانندگی خبر داد و افزود: کنترل‌های محسوس و نامحسوس بر کارکرد ماموران این دستگاه افزایش خواهد یافت و اگر در مواردی نیاز به ارشاد باشد انجام خواهد شد.
 
تسنیم
انتهای پیام/


کلمات کلیدی : اعزام 10 تیم کارشناسی برای بررسی وضعیت راه‌های کردستان، بیجار، توپ آغاج، کردنیوز، رئیس پلیس راهور
ن : خبرگزاری کردنیوز
ت : 93/8/17:: 9:11 عصر
نظرات ( )