سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درس خارج فقه آیت الله مکارم
آیت الله مکارم شیرازی در درس خارج: 
عربستان سریعا عاملان جنایت کشتار شیعیان در احساء را شناسایی و مجازات کند
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با محکوم کردن کشتار شیعیان عزادار از سوی تکفیری ها در منطقه احساء عربستان، از مقامات این کشور خواست سریعا نسبت به شناسایی و مجازات عاملان این جنایت دردناک اقدام کنند.

به گزارش  خبرگزاری کردنیوز؛ حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید امروز در نخستین جلسه درس خارج فقه خود بعد از ایام تبلیغی دهه نخست ماه محرم در مسجد اعظم قم، از عزاداری باشکوه سوگواران حسینی تشکر کرد.

 

وی در ادامه با محکوم کردن جنایت دردناک و تلخ حمله به سوگواران حسینی در منطقه احساء عربستان سعودی، تصریح کرد: جمعی از تکفیری های بی رحم به شیعیان احساء در حالی که مشغول عزاداری بودند، حمله و تعدادی را شهید و زخمی کردند.

 

این مرجع تقلید با محکوم کردن این جنایت اظهار داشت: این حادثه نشان داد خشونت بر ضد شیعیان به داخل حجاز و عربستان هم کشیده شده و این موضوع مسؤولیت بسیار سنگینی بر دوش حکام عربستان می گذارد.

 

وی تصریح کرد: مفتی اعظم عربستان سعودی این جنایت را شدیدا محکوم کرد و خواهان مجازان عاملان این جنایت شد؛ ما از این جهت خرسندیم لکن پیدا کردن اینها که با اسلحه به شیعیان حمله کرده و بعد اقدام به فرار کرده اند برای حکومت عربستان کار دشواری نیست.

 

این مرجع تقلید با تاکید بر شناسایی هرچه سریعتر عاملان این جنایت و مجازات آنان از سوی مقامات سعودی، تصریح کرد: شناسایی عاملان این جنایات برای مقامات سعودی نباید کار چندان دشواری باشد.

 

وی اضافه کرد: ما شدیدا این جنایت را نسبت به موالیان اهل بیت محکوم می کنیم و به مقامات سعودی هشدار می دهیم امیدواریم امنیت شهروندان شیعه در این کشور متزلزل نشود که در این صورت تمام شیعیان دنیا نسبت به آن عکس العمل نشان خواهند داد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ادامه به ماجرای اسیدپاشی در اصفهان و جوسازی رسانه های بیگانه و مغرض در این باره اشاره و تصریح کرد: در اصفهان یک اسید پاشی رخ داده، تمام تشکیلات و دستگاه ها امکانات و توان خود را بسیج کرده اند تا عامل یا عاملان این جنایت را پیدا کنند و ان شاءالله این اتفاق رخ خواهد داد و به سزای اعمال شان خواهند رسید.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم بیان داشت: دشمنان و معاندان ما با تبلیغات مغرضانه و جهت دار تلاش می کنند این ماجرا را به امر به معروف ربط دهند؛ در حالی که به هیچ وجه این گونه نبوده است.



کلمات کلیدی : آیت الله مکارم شیرازی در درس خارج:،
عربستان سریعا عاملان جنایت کشتار شیعیان در احساء را شناسایی و مجازات کند
، حضرت آیت
ن : خبرگزاری کردنیوز
ت : 93/8/18:: 9:49 صبح
نظرات ( )