سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

 

خبرگزاری کردنیوز؛کتابخانه مرکزی شهر بیجار به علت نبودن هزینه جهت تعمیر موتورخانه خود از سرما رنج می برد.

 
به گزارش کردنیوز به نقل از بام ایران،هفته کتاب و کتابخوانی در بیجار در حالی آغاز شده است که به دلیل عجین شدن با فصل سرد سال و نداشتن سیستم گرمایشی، موجبات فرار شهروندان از تنها کتابخانه مرکزی بیجار در هسته شهر را فراهم کرده است.
 
کتابخانه ها همواره باید درصدد ایجاد محیطی امن، گرم و آرام برای استفاده شهروندان باشند چرا که بیشتر افراد مراجعه کننده به کتابخانه جهت استفاده از سالن مطالعه، به این محیط رجوع می کنند.
 
اما سردی بیش از حد هوای کتابخانه مرکزی شهر بیجار بهانه ای شده است تا شهروندان از مراجعه به این محیط سرباز بزنند و برای استفاده از سالن مطالعه به کتابخانه دیگر شهر که در نقطه ای دورتر از هسته مرکزی شهر قرار دارد، مراجعه کنند.
 
با توجه به اینکه مدیریت این کتابخانه از سال گذشته اقدام به تعویض و نوسازی پنجره ها و شوفاژهای این محیط کرده است، اما مهمترین مسئله که همانا تعمیر و تجهیز موتورخانه است را نادیده گرفته و به دست فراموشی سپرده است.
 
اکنون که آغاز فصل سرما با هفته کتاب و کتابخوانی عجین شده است، هیچ اقدامی از سوی مدیریت کتابخانه جهت حل این معضل صورت نگرفته است که علت اصلی آن را نبود هزینه چهت تعمیر موتورخانه عنوان کرده اند.
 
چندی پیش استفاده از بخاری گازی در این کتابخانه به دلیل عدم تعبیه دودکش در محیط، سبب مسمومیت گازی چند تن از افراد حاضر در سالن مطالعه شد. 
 
یکی از شهروندان بیجاری که همه روزه برای مطالعه به کتابخانه می آید و از سالن آن استفاده می کند در گفتگو با خبرنگار بام ایران اظهار کرد: بدیهی ترین خدمتی که کتابخانه می تواند به شهروندان ارائه دهد، ایجاد محیطی گرم و آرام برای مطالعه است.
 
وی با بیان اینکه سالن مطالعه این کتابخانه از مزایای بسیار خوبی بهره مند است، گفت: تنها مسئله ای که از سوی مدیریت کتابخانه تا این ماه از سال نادیده گرفته شده است، راه اندازی شوفاژهاست.
 
این شهروند با اشاره به تعویض تمامی شوفاژهای کتابخانه در سال جاری، تصریح کرد: مهمترین مسئله ای که از سوی مدیریت نادیده گرفته شده، تعمیر و تجهیز کتابخانه است و در حال حاضر فرا رسیدن فصل سرما بهانه ای برای فراری شدن افراد کتابخوان از این محیط گردیده است.
 
وی به پنجره های دو جداره در کتابخانه اشاره کرد و گفت: متاسفانه مکانی برای دودکش بخاری در این کتابخانه تعبیه نشده است و دوجداره بودن پنجره ها مانعی برای بریدن شیشه و رد کردن لوله بخاری از آن است.
 
این شهروند بیجاری مجهز نبودن این کتابخانه به دودکش بخاری را دلیل گازگرفتگی چند تن از شهروندان در روزهای گذشته عنوان کرد و افزود: تا کنون هیچ تصمیمی از سوی مدیریت برای رفع این مشکل اتخاذ نشده است.
 
وی از این کتابخانه به عنوان تنها کتابخانه مرکزی در هسته شهر نام برد و گفت: همواره در این فصل از سال که به زمان کنکور ارشد نزدیک است، کتابخانه مملو از افراد کنکوری است و به دلیل قرار گرفتن این کتابخانه در هسته مرکزی شهر، روزانه افراد بسیاری به این کتابخانه رجوع می کردند. اما اکنون به دلیل سرمای بیش از حد محیط اکثر شهروندان به کتابخانه دیگر شهر که فاصله زیادی با مرکز شهر دارد مراجعه می کنند.
 
این شهروند بیجاری در پایان با بیان اینکه موفقیت افراد کنکوری در کنکور افتخاری برای شهرستان است، خواستار رسیدگی هرچه سریعتر مدیریت کتابخانه جهت حل مشکل گرمایشی کتابخانه شد.
 
بروز چنین مشکلاتی در کتابخانه مرکزی بیجار و بی توجهی مدیریت کتابخانه در 6 ماه گذشته برای حل مشکل گرمایشی جای بسی تعجب است. چرا که راه اندازی سیستم گرمایشی باید در نخستین اولویت کاری این مدیریت قرار می گرفت تا شاهد گاز گرفتگی مراجعین و فراری شدن آنان از محیط کتابخانه نباشیم.
 
امید است که نگارش این مطلب تلنگری باشد برای گردانندگان این محیط اداری تا هرچه سریعتر در صدد رفع این معضل باشند.


کلمات کلیدی : کتابخانه مرکزی بیجار از نبود امکانات گرمایشی رنج می برد، ؛کتابخانه مرکزی شهر بیجار به علت نبودن هزینه جهت تعمیر موتورخان
ن : خبرگزاری کردنیوز
ت : 93/8/29:: 7:0 عصر
نظرات ( )