سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کارشناس فضای مجازی خبر داد: 
فعالیت 40 میلیون کاربر ایرانی در شبکه های اجتماعی! حوزه / این روزها دیگر تلفن ثابت، کارت تلفن، تلفن همگانی، نامه و فاکس کم کم درحال پیوستن به خاطرات هستند و جای خود را به وایبر، تانگو، واتس آپ، لاین و... داده‌اند و فعالیت بیش از 40میلیون کاربر ایرانی گویای این مطلب است.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، ابوالفضل عباسی،مدیر فضای مجازی سپاه امامت تبریز امروز، 22 دی در جمع بسیجیان حوزه 15 ام‌السلمه در خصوص آسیب‌ها و مضرات گوشی‌های تلفن همراه و ماهواره گفت: درگذشته از گوشی‌های تلفن همراه برای تماس تلفنی در موقع ضرورت استفاده می‌شد، اما امروز یک نوع وسیله سرگرمی برای جوانان است به‌خاطر تکنولوژی روز و اینترنت و شبکه‎های اجتماعی، اگر استفاده از آن آگاهانه نباشد، تبعات منفی ازجمله ایجاد روابط نامناسب اخلاقی بین کاربران و به اشتراک‌‎گذاری تصاویر شخصی و اطلاعات خصوصی را به دنبال دارد.

وی افزود: این روزها دیگر تلفن ثابت، کارت تلفن، تلفن همگانی، نامه و فاکس کم کم درحال پیوستن به خاطرات هستند و جای خود را به وایبر، تانگو، واتس آپ، لاین و... داده‌اند و فعالیت بیش از 40میلیون کاربر ایرانی گویای همین مطلب است.

این کارشناس ارتباطات خاطر نشان کرد: متاسفانه اگر اعضای خانواده ساعت‌ها صدای یکدیگر را نشنوند، احساس کمبود نمی‎کنند، ولی اگر لحظه‎ای شارژ گوشی تلفن همراه آنها تمام شود، چنان سر و صدایی می‌کنند که گویی از دنیا عقب مانده‌اند.

وی همچنین به نحوه جاسوسی شبکه‌های اجتماعی ازجمله وایبر که بیشترین استفاده کننده در ایران را دارد نیز اشاره کرد و ادامه داد: سرور این‌گونه شبکه‎ها درخارج است و توسط اسرائیلی ها اداره می‎‏شود و درصورت نصب نرم‎افزار وایبر بر روی گوشی تلفن همراه، به‌صورت اتوماتیک تمامی اطلاعات گوشی بدون این که از کاربر سئوال شود، به سرور منتقل می‌شود و دراختیار دشمن قرار می‌گیرد.

مدیر فضای مجازی سپاه امامت تبریز تأکید کرد: مهمترین جاسوسی که می‌تواند در وایبر انجام شود، مطالعه روحیات و خلقیات یک ملت است؛ دشمنی که روحیات ملت دشمن خود را بشناسد راحت‎تر و با محاسبه دقیق‌تر به جنگ علیه او می پردازد و تهاجم فرهنگی خود را حساب‌شده‌تر انجام می‌دهد. لذا دشمن می‌تواند با پیام‌‎هایی نظیر علاقه افراد به مسائل غیراخلاقی و فرهنگی، واکنش افراد به خبرهای سیاسی، اقتصادی و… افکار افراد مختلف را بخواند.

وی به استفاده‎کنندگان از ماهواره نیز اشاره کرد و گفت: آسیب‎های ماهواره نیز به اندازه شبکه‌های اجتماعی است. در دنیا تعداد یک میلیون و 7000 شبکه ماهواره‎‌ای وجود دارد که 95 درصد آن علیه نظام جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کنند.

این کارشناس فضای مجازی ادامه داد: در انگلیس و آمریکا تعدادی شبکه ماهواره‌ای برای شیعه و سنی راه اندازی کرده اند تا به یکدیگر توهین ‌کنند، تا ازاین طریق بتوانند اهداف شوم خودرا به مقصد برسانند.

وی، اهداف این شبکه‌ها را تغییر سبک زندگی خانواده‌ها، ترویج خیانت، فروپاشی خانواده‌ها، دوستی باجنس مخالف و رابطه قبل از ازدواج، عادت‌دهی مردم به نگهداری حیوانات، ترویج مشروبات الکلی و مواد مخدر، گرایش به ادیان غیراسلامی، تبلیغ مد و جراحی بینی و استفاده از مردم به‌عنوان موش آزمایشگاهی جهت آزمایش داروهای خود و… دانست و افزود: هرساله تعداد 4شبکه فارسی‌زبان به این شبکه‌ها افزوده می‌شود.

عباسی با اشاره به بازی‌های رایانه‌ای و کارتون‌ها، ادامه داد: بسیاری ازبازی‌ها نحوه جرائم و کارتون‌ها، سبک زندگی غربی را به کودکان آموزش می‌‎دهند.

وی خطاب به خانواده ها گفت: اگر می‌خواهید در آینده فرزندانتان راهی را ادامه دهند که درخور شأن نظام و مملکت اسلامی باشد، شرط اول خارج کردن ماهواره و شیطان از منازل و سپس آموزش قرآن و سیره انبیاء و امامان به آنهاست؛ چراکه تنها با افزایش معلومات علمی و قرآنی می‌توانیم نور معنویت را در وجود فرزندانمان روشن کنیم، تا خودشان در آینده بتوانند راه درست را تشخیص دهند.

انتهای پیام



کلمات کلیدی : شهر توپ آغاج، بیجار، حجت الاسلام حکیمی فر، تبریز، 40میلیون کاربر اینترنت، شبکه اجتماعی، بیجار، سنندج
ن : خبرگزاری کردنیوز
ت : 93/10/22:: 5:26 عصر
نظرات ( )