سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فرمانده سپاه بیجار   :   روز هنراسلامی فرصت مناسبی برای درک بیشتر شهید نریمان است 

به گزارش خبرگزاری کرد نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بیجار بام ایران ،، سیدحسین

محمودی صبح امروز در حاشیه دیدار با خانواده شهید هنرمند غلامرضا نریمان به مناسبت روز هنر اسلامی ضمن گرامیداشت این روز، شهید نریمان را یکی از بزرگمردان راه حق و حقیقت خواند و اظهار داشت: به‌ تصویر کشیدن زندگی شهدا تأثیر زیادی بر نسل حاضر و آینده دارد که این امر یکی از کارهای شهید آوینی و شهید غلامرضا نریمان و دیگر شهدای هنرمند ایران اسلامی بوده که تأثیر بسزایی در نسل جدید به جا گذاشته است.

تصویری از شهید غلامرضا نریمان

وی ضمن قدردانی از خانواده این شهید والامقام اضافه کرد: این هنرمند شهید در طول مبارزات انقلابی مردم بیجار و در دوران 8 سال دفاع مقدس همواره سعی در ثبت رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام داشته و از وی عکس‌ها و تصاویر بسیار زیبایی باقیمانده که بیانگر عشق ملت به ویژه مردم بیجار به انقلاب اسلامی است.

محمودی بیان داشت: روز هنر انقلاب اسلامی پاسداشتی برای تلاش هنرمندانی است که در سایه انقلاب اسلامی رشد کرده و به هنر و فرهنگ این سرزمین خدمت می‌کنند. 

فرمانده سپاه بیجار خاطرنشان کرد: نظام پرافتخار جمهوری اسلامی همواره بربلندای قله های عظمت و سرافرازی حرکت کرده است و ضمانت آن خون پاک شهیدانی همچون شهید نریمان و شهید آوینی است که سرود فتح و ظفر را نوا دادند.

به گزارش خبرنگار بیجار بام ایران ،  هنرمند عکاس و بسیجی شهید غلامرضا نریمان در سال 1332 در خانواده‌ای متدین در شهرستان بیجار دیده به جهان گشود و از همان دوران کودکی خانواده این شهید بزرگوار وی را با معارف روح‌بخش اسلام آشنا کردند.

زندگی و دوران جوانی این شهید انقلابی همزمان با اوج‌گیری نهضت اسلامی مردم کشورمان به رهبری امام خمینی (ره) بود، که در این دوران تمامی امکانات خود از جمله هنر عکاسی‌اش را در طبق اخلاص گذاشت و صرف مبارزه در راه اسلام و انقلاب کرد.

با شروع جنگ تحمیلی، همچون تمامی یاران صدیق و رزمندگان دردمند انقلاب اسلامی در سنگرهای دفاع شرافتمندانه به پاسداری از انقلاب و میهن مقدسمان برخاست.

شهید غلامرضا نریمان در 17 تیرماه سال 1367 در ارتفاعات غرب کشور بر اثر اصابت ترکش خمپاره مجروح و سپس به فیض عظیم شهادت نائل شد.

پیکر مطهر این شهید بزرگوار در گلزار شهدای شهرستان بیجار به خاک سپرده شد.



کلمات کلیدی : بیجار، انتخابات
ن : خبرگزاری کردنیوز
ت : 92/1/20:: 11:31 عصر
نظرات ( )