سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نا تمام ماندن پروژه جاده همدان – بیجار بعد از گذشت 30 سال 

به گزارش خبرگزاری کردنیوز به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی بیجار بام ایران : شهرستان بیجار در غرب ایران واقع شده است و تابع استان کردستان است . دارای 7730 کیلومتر  مربع مساحت و دارای 288 روستا می باشند که تعداد زیادی از روستاهای قابل سکونت آن در مسیر جاده بیجار –همدان واقع شده است.

این شهر بعداز شهرکرد دومین شهر مرتفع ایران و از لحاظ بافت فرش به عنوان مرکز قالبیافی ایران محسوب می شود .

این شهر از لحاظ تاریخی – فرهنگی دارای قدمت چندین هزار ساله می باشد ، اما متاسفانه در طول سالیان دراز مورد بی مهری مسئولین وقت قرار گرفتند و از لحاظ منبع درآمد برای جوانان بجز کارخانه سیمان بیجار که از آن هم به عنوان کارخانه سیمان کردستان یاد می شود دارای منبع درآمد دیگری نمی باشد، و معضل بیکاری در این شهر بیداد می کند و آنچه  که به جایی نرسد فریاد است .

یکی از مهمترین پروژه های جاده سازی در این شهرستان ، پروژه جاده بیجار –همدان است که بعد از گذشت 30 سال هنوز به سرانجام نرسیده ، و فقط آلودگی هوا ناشی از گرد و خاک ماشین آلات جاده سازی برای روستا نشینان این منطقه باقی مانده و متاسفانه نمایندگان مردم در طی این چند سال یکی بعد از دیگری آمدند و رفتند اما از افتتاح و بهره برداری این جاده خبری نشد.

جای این سوال وجود دارد آیا پروژه ای با این سابقه نمی توانست جزء پروژه های مهر ماندگار قرار بگیرد ، و با اختصاص بودجه ای خاصی به سرانجام برسد و زمینیه اشتغال جوانان بیجاری را برای یک مدت فراهم نماید؟

 در شهرستانهای همجوار در طی این چند سال شاهد این قضیه بودیم که پروژ ه های که بعد از این پروژه کلنگ زنی شده بود مورد بهره برداری قرار گرفته و مردم آن منطقه توانسته اند برای تسهیل کارهای خود از آن استفاده کنند.

امیدواریم که مسئولین محترم شهرستان هرچه سریعتر بتوانند این پروژه تاریخی را به سرانجام برسانند و مردم منطقه بیجار بتوانند شاهد به بهره برداری رسیدن آن باشند، و تا ابد به عنوان پروژه نیمه تمام باقی نماند.



کلمات کلیدی : بیجار، همدان، ریاست جمهوری، وزیر راه، ناتمام، بودجه، حمایت، منطقه محروم
ن : خبرگزاری کردنیوز
ت : 92/1/22:: 1:6 صبح
نظرات ( )