سفارش تبلیغ
صبا ویژن

:حجت الاسلام والمسلمین مراد ی خطیب نماز جمعه بیجار در خطبه های این هفته نماز جمعه با تسلیت فرا رسیدن شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت زهرا (س) خود و  تمامی نمازگزاران الهی را به رعایت تقوای الهی و پرهیزکاری دعوت نمود و اظهار داشت : در نظر گرفتن خداوند متعال در انجام تمامی کارها موجب سعادت و رستگاری انسان می شود.


وی افزود : مادران که وظیفه تربیت فرزندان را بعهده دارند بدانند که همه فضیلت ها، شقاوت ها و سعادت ها ی انسان از کوچکترین و اصلی ترین واحد اجتماعی یعنی خانه  و خانواده شروع می شود، تا زمانی که پدر و مادر به وظایف و مسؤلیت های خود عمل کنند، فرزندان در چنین بستر و خانواده ای، متدین تربیت خواهند شد و سعادت دنیا و آخرت شامل حالشان خواهد گردید.

حجت الاسلام مرادی در ادامه  گفت: وقتی فرزندان در خانواده تربیت دینی نشوند، بسیار سخت است که درمدرسه با وجود سخت کوشی معلمان دلسوز، به تربیت دینی دست یابند.

وی درادامه ضمن دعوت همگان به طاعت خداوندی و دوری ازمعصیت حضرت حق بیان داشت: نتیجه معص یت ورود به جهنم است. و ترک گناه و توسل به اهل بیت و حضرت زهرا(س) ، رمز ورود به بهشت است. شفاعت حضرت فاطمه (س) نیز ما را از آتش جهنم حفظ می نماید.

امام جمعه بیجار در ادامه گفت: ولادت حضرت فاطمه(س) در قرآن، مصداق کوثراست. تولد حضرت فاطمه (س) درآن زمان که موجب حزن و اندوه خانواده ها بود، در چنین عصر و فضایی، وقتی حضرت زهرا (س) متولد شد خداوند سبحان خطاب به نبی اکرم (ص) فرمود: انا اعطیناک الکوثر، یعنی ما به شما خیر کثیری مرحمت کردیم واین جاست که فاطمه زهرا (س) کوثر خطاب می شود. بعلاوه خانه حضرت فاطمه  زهرا (س) نیز مصداق همه خوبی ها و نیکی ها است چرا که در خانه فاطمه خداوند بزرگ شمرده می شود وغیر خدا همه کوچک و پوچ است.

حجت الاسلام مرادی بیان داشت : مهم ترین وظیفه زن در خانه و خانواده ایفای نقش مادری و تربیت صحیح فرزندان است که می تواند منشاء سعادت یک جامعه شود.

مرادی در ادامه اظهار داشت: چشم و هم چشمی یکی از معضلات اجتماعی است که موجب گردیده تنش ها و تلخی هایی در خانواده ها بوجود آئید و با سبک زندگی دینی می توانیم از بوجود آمدن چنین مشکلاتی جلوگیری نمائیم.

وی بیان داشت: خانه حضرت فاطمه محل تربیت فرزندان و تدریس درس شجاعت ، صبوری، دینداری، تقوا،اعتقاد به خدا و قرآن و پیامبر(ص) است. پس در  انتظار شفاعت حضرت زهرا (س) باید فاطمی زندگی کنیم و ایشان را اسوه قرار  دهیم.

حجت الاسلام مرادی در خطبه دوم نماز جمعه بیان داشت: کرد: شهادت سید مرتضی آوینی اسوه و الگویی است برای هنرمندان ما، بعلاوه زندگی سپهبد صیاد شیرازی و سایر شهیدان سرمشقی است برای  ما در تمامی دوران زندگی.

امام جمعه بیجار در اشاره به نشست آلماتی گفت:در این نشست، سربازان مقاوم عرصه سیاسی، در نهایت عزت بر پیشنهادات بر حق ایران پای فشاری نمودند ، اگر چه در مقابل شاهد بی منطقی و شیطنت نمایندگان 5 +1 بودیم .که البته غیراین هم انتظار نمی رفت.

وی گفت: در هر صورت فضای جهانی اقتضا می کند،  طرف مقابل  گفتگو در هر کجا که  بودند، باید این حق مسلم را برای ایران بپذیرند و بدانند ملت ولایت مدار و توانمند ایران در این34  سال با تحریم ها و تهدیدها ساخته  اند و تمام ترفندهای دشمن را می شناسد و  بر اساس خواسته های بر حق خود حرکت می کند و آنان هستند که باید حق مسلم ما را بپذیرند و تسلیم شوند.

حجت الاسلام مرادی درپایان سخنانش ضمن اشاره به زلزله بوشهراز مردم نوع دوست بیجار خواست مثل همیشه در کمک به هم وطنان عزیزمان دریغ نکنند.



کلمات کلیدی : امام جمعه بیجار، کردستان، حجت الاسلام مرادی
ن : خبرگزاری کردنیوز
ت : 92/1/24:: 2:46 عصر
نظرات ( )