سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در فاصله سه ماه تا آغاز یازدهمین انتخابات ریاست‌ جمهوری ، تب حضور شخصیت‌های سیاسی برای تصدی بالاترین پست اجرایی کشور بالا گرفته است. جستاری در حرف‌ها و مواضع طرح شده از سوی نامزدهای قطعی و بالقوه نشان می‌دهد که بسیاری از آنها گفتمان خود برای حضور در انتخابات را معین کرده‌اند.

یازدهمین دوره ریاست جمهوری که در 24 خرداد ماه سال 92 برگزار خواهد شد را باید یکی از مهمترین فرازهای انقلاب اسلامی ایران به حساب آورد. در حال حاضر بخش عمده ای از فضای سیاسی و رسانه ای کشور تحت الشعاع این رخداد مهم قرار گرفته است و روزانه شاهد انتشار اخبار، گزارش ها و تحلیل های مختلفی درباره آخرین صف بندی های سیاسی ، ائتلاف ها و رایزنی ها هستیم.


جستاری در حرف‌ها و مواضع طرح شده از سوی تعدادی از نامزدهای قطعی و بالقوه انتخابات آتی نشان می‌دهد که بسیاری از آنها گفتمان خود برای حضور در انتخابات را معین کرده‌اند.

در میان شخصیت های مطرح شده برای نامزدی، تنها برخی در آرزوی کرسی نرم ریاست‎جمهوری هستند؛ اما برخی دیگر آمده‎اند تا به بهانه کاندیداتوری نام خود را دوباره مطرح کنند و به زندگی سیاسی خود رونق ببخشند و برخی دیگر نیز همین تریبون‎‎های رسانه‎ای و گفت‎وگو با رسانه‎‎های مختلف برایشان کافی است تا بتوانند نظرات خود را به گوش مردم برسانند.



*** در ادامه نام کاندیداهای مطرح شده در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را همراه سوابق و آخرین اظهارنظرهای انتخاباتی خود مشاهده می کنید.


علی اکبر ولایتی:
نماینده دوره اول مجلس
وزیر امور خارجه 60 تا 76
مشاور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام
علی اکبر ولایتی از اعضای ائتلاف سه گانه اصولگرایان است که در کنار حداد عادل و محمد باقر قالبیاف به انتخابات یازدهم ورود پیدا خواهد کرد. اعضای ائتلاف سه گانه چندی پیش در نشست خبری خود با تاکید بر پایبندی به ائتلاف از ادامه همکاری های خود تا زمان انتخابات خبر دادند.
علی اکبر ولایتی در این خصوص گفته است: همکاری‌های بنده و جناب آقای قالیباف و آقای حداد ادامه خواهد یافت تا شخصی که بیشترین صلاحیت را برای احراز ریاست جمهوری دارد، که حتی ممکن است خارج از این سه نفر باشد انتخاب شود.


محمد باقر قالیباف:
فرمانده قرارگاه خاتم
فرمانده نیروی هوایی سپاه
فرمانده سابق نیروی انتظامی
رئیس و نماینده رییس جمهور در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز سال 83
شهردار تهران از 84 تا کنون
محمدباقر قالیباف در قالب ائتلاف سه گانه فعالیت انتخاباتی خود را آغاز کرده است. قالیباف با بیان اینکه هر سه عضو این ائتلاف همچنان قویا به این ائتلاف پایبندیم، عنوان کرده است که: ائتلاف سه گانه در قالب یک رویکرد جدید و بی نظیر، ائتلاف ایمانی و عقیدتی تلقی می شود که بر مبنای وحدت و همدلی پیرامون آرمان ها و ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی و احساس مسئولیت حول مهمترین دغدغه ها و منافع و مصالح ملی کشور شکل گرفته است و ان شاالله به همین گونه نیز تداوم خواهد یافت.
وی همچنین تاکید کرده است: این ائتلاف با قدرت به کار خود ادامه خواهد داد و هیچگاه تحت تاثیر جو سازی ها و واکنش های سیاسی قرار نخواهد گرفت.

غلامعلی حدادعادل:
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام
رییس پیشین مجلس شورای اسلامی
نماینده مجلس از دوره ششم مجلس تا کنون
رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی
حداد عادل نیز از دیگر اعضای ائتلاف سه گانه نیز در خصوص ائتلاف 3 نفره گفته است: آقایان ولایتی و قالیباف و من با هم رقابت نخواهیم کرد و هر سه وارد عرصه نخواهیم شد، بلکه ساز و کاری را طراحی می‌کنیم که بر اساس مشروعیت و مقبولیت و کارآمدی، هرکس مناسب است بیاید و تعدد کاندیدا اتفاق نیفتد.


اسفندیار رحیم مشایی:
سوابق:
ریاست سازمان میراث فرهنگی در دوره احمدی نژاد
رئیس دفتر رئیس‌جمهور در دوره احمدی نژاد
رئیس دبیرخانه? جنبش عدم تعهد در دوره احمدی نژاد
رئیس مرکز ملی جهانی‌شدن در دوره احمدی نژاد
با وجود اینکه نام های مختلفی پیرامون گزینه دولت در انتخابات آینده در رسانه ها منتشر می شود ولی جدی‌ترین گزینه‌ای که نامش از ماه‌ها قبل به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم ازسوی طیف دولت مطرح شد، -اسفندیار رحیم مشایی- فرد پرحاشیه دولت احمدی نژاد بود.
در چند ماه اخیر حامیان اسفندیار رحیم مشایی اقدام به راه اندازی سایت ها و وبلاگ هایی برای تبلیغ وی کرده اند و در این وبلاگ ها با شعار "زنده باد بهار" ، از این فرد به عنوان "مظلوم تر از بهشتی، خدوم تر از رجایی"! نام برده اند.

محمود احمدی نژاد نیز در هفته گذشته با حضور برخی دولتمردان و همچنین هنرمندان در « مراسم استقبال از نوروز»  نشان «فرهنگ» را به اسفندیار رحیم‌مشایی اهدا کرد و پس از آن دستان مشایی را بالا برد و با او عکس یادگاری گرفت.



اکبر هاشمی رفسنجانی:
اولین رییس مجلس شورای اسلامی
رییس جمهور کشورمان از سال 68 تا 76
رییس مجلس خبرگان 86 تا 89
رییس مجلس تشخیص مصلحت نظام از 76 تا کنون
گمانه زنی های کاندیداتوری هاشمی از زمانی شدت گرفت که این سیاستمدار کهنه کار 78 ساله در دیدار خود با جمعی از اصحاب رسانه چنین عنوان کرد که "اگر مطمئن شوم  کسی غیر از من نمی‌تواند شرایط کشور را تغییر دهد، لحظه‌ای تردید نمی‌کنم." پیرامون همین موضوع، روزنامه "آرمان روابط عمومی" نیز به عنوان رسانه نزدیک به خانواده هاشمی در چند ماه اخیر اصرار ویژه ای بر ورود آیت الله 78 ساله به عرصه انتخابات 92 داشته و تحلیل های مختلفی را پیرامون طرح انتخاباتی هاشمی رفسنجانی در عرصه رقابت های 92 مطرح کرده است.
هاشمی همچنین در آخرین دیدار خود با برخی از نمایندگان ادوار مجلس، در پی درخواست‌های حاضران مبنی بر حضور در عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری، این امر را مستلزم وجود توان و نیرو دانست و گفت: شخصیت‌های خوشفکر، باتجربه و دارای پایگاه اجتماعی خوب برای حضور در صحنه وجود دارند و من هم تا حد توان به تحقق این امر کمک خواهم کرد.
 

 



کلمات کلیدی : احمدینژاد، هاشمی رفسانی، روحانی، قالی باف، ریاست جمهوری، مشائی، ال اسحاق
ن : خبرگزاری کردنیوز
ت : 92/1/25:: 8:31 عصر
نظرات ( )