سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 


نماینده ولی فقیه در کردستان: روحانیت فقط شاخص‌های اصلح را تبیین می‌کندنماینده ولی فقیه در کردستان: روحانیت فقط شاخص‌های اصلح را تبیین می‌کند

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به نقش روحانیت در ایجاد حماسه، گفت: طلاب و روحانیون مانند همیشه مردم را به حضور حداکثری در پای صندوق های رای ترغیب و تشویق می‌کنند و در این راستا فقط معیارهای اصلح را تبیین می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری کردنیوز؛ حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی، روز گذشته در گردهمایی طلاب و فضلای کردستانی حوزه علمیه قم، با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س)، اظهارداشت: تبلیغ و ترویج معارف اهل بیت(ع) یکی از مهمترین وظایف طلاب و روحانیون است .
وی با انتقاد از کم توجهی به تبیین زندگی حضرت زهرا (س)، ادامه داد: بهترین سبک زندگی در خطبه فدکیه زهرای اطهر(س) معرفی شده است که باید با بررسی های محققانه آن را استخراج و در اختیار جامعه قرار داد.

نماینده ولی فقیه در کردستان، حضرت زهرا(س) را بهترین الگو دانسته و تاکید کرد: باید با تبیین ابعاد شخصیتی آن حضرت، جامعه را در مسیر بهره مندی از معارف فاطمی قرار دهیم.

رییس مرکز بزرگ اسلامی غرب با بیان این که نباید با ناسزاگویی، مسائل اعتقادی را مطرح کرد؛ یادآور شد: باید از طرح مسائل تفرقه انگیز و گفتمان تشنج زا پرهیز کرد؛ البته نباید از حقایق تاریخی و واقعیت های موجود در دل تاریخ و ظلم هایی که به اهل بیت(ع) روا شده است چشم‌پوشی کرد، بلکه باید با بازگویی حقایق، اذهان همه را روشن کرد.

وی در ادامه، دین شناسی، مفهوم شناسی دین، عینیت بخشی به دین، تبلیغ همه جانبه، تبیین عینیت اجتماعی دین را از مهمترین رسالت های طلاب و روحانیون برشمرد و افزود: ریشه بسیاری از مشکلات اساسی جهان اسلام، عدم آشنایی مسلمانان با مبانی و مفهوم دین است؛ وهابی‌هایی که امروز کمربند انفجاری می بندند و برای کشتار مسلمانان قدم بر می دارند درک و آشنایی با مفهوم دین ندارد .

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی با بیان این که برای تاثیر گذاری تبلیغ باید عمل گرا بودن خود را به جامعه اثبات کنیم، یادآور شد: باید مردم را با مبانی اصیل تشیع بیشتر آشنا کنیم.

رییس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شعار "حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی" ابراز داشت: هیچ گونه تردیدی در پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی بر لشکرکفر نیست، ولی چیزی که وجود دارد، تنها کفر خالص نیست، بلکه فتنه است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی با بیان این که در 34 سال گذشته همواره نظام اسلامی پیروز بوده است، تاکید کرد: برخی در زیر پرچم اسلام پنهان شده‌اند، اما در کنار رژیم صهیونیستی قرار دارند و علیه علمای جمهوری اسلامی ایران تلاش می کنند.

وی افزود: دشمنان با حربه های مختلفی از جمله فشار اقتصادی در صدد شکستن اتحاد مردم هستند که با طرح شعار محوری"حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی" از سوی رهبر انقلاب بار دیگر نقشه آنان نقش برآب خواهد شد .

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به نقش روحانیت در ایجاد حماسه، گفت: طلاب و روحانیون مانند همیشه مردم را به حضور حداکثری در پای صندوق های رای ترغیب و تشویق می‌کنند و در این راستا فقط معیارهای اصلح را تبیین می‌کنند

حجت الاسلام والمسلمین شاهرودی ادامه داد: دشمنان از آنجایی که فشار ها و تحریم های اقتصادی ناکارآمد و تهدید ها به فرصت تبدیل شد، احساس یاس وسرشکستگی می کنند و بارها به شکسست خود اذعان کرده اند .

نماینده ولی فقیه در کردستان با تاکید بر لزوم انتخاب اصلح، افزود: در حال حاضر انتخاب یک فرد به عنوان رییس جمهور مطرح نیست، بلکه جریان فکری که او را همراهی می کند، بسیار مهم است؛ بنابراین همه مکلف هستیم که شاخص های انتخاب اصلخ را ترویج کنیم.

رییس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اشاره به رشد حوزه های علمیه استان کردستان، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه استان در حال رشد بوده و از سطح علمی و کیفی خوبی برخوردارند.

وی ادامه داد: امروز شهر سنندج دارای حوزه علمیه شیعه است و طلاب خواهر و برادر در حال تحصیل و فراگیری علوم اهل بیت(ع) هستند .

حجت الاسلام والمسلمین شاهرودی اضافه کرد: شهر سقز نیز به عنوان بزرگترین شهر اهل سنت بعد از سنندج، دارای حوزه علمیه برادر و خواهر می باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان یاد آور شد: فرصت های مناسبی برای تبلیغ دین در مجموعه استاناز جمله دانشگاه و مدارس آموزش و پرورش ایجاد شده است و طلاب و روحانیون توانمند باید وارد میدان شوند.



کلمات کلیدی : نماینده ولی فقیه در کردستان
ن : خبرگزاری کردنیوز
ت : 92/1/31:: 2:28 عصر
نظرات ( )