سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 واکنش آیت الله العظمی وحید خراسانی به کشتار پاکستان باید تمام حوزه علمیه، حال عزا به خود بگیردباید  تمام حوزه علمیه، حال عزا به خود بگیرد حضرت آیت الله وحید خراسانی با محکوم کردن جنایات وهابیت گفتند: برای شیعیان پاکستان و بحرین که بصورت مظلومانه به قتل می‌رسندباید تمام حوزه علمیه حال عزا به خود بگیرد.  به گزارش خبرنگار خبرگزاری کردنیوز از قم ؛ این مرجع تقلید صبح  امروز (16اسفند ماه )در آغاز درس  خارج تفسیر خود که در مسجد اعظمبرگزار شد،با انتقاد شدید از از کشتار شیعیان پاکستان اظهارداشتند:برای شیعیان پاکستان و بحرین که بصورت مظلومانه به قتل می‌رسندباید تمام حوزه علمیه حال عزا به خود بگیرد.ایشان با اشاره به وضعیت ایتام شهدای پاکستانی افزودند: پدران ایتامپاکستانی در آغوش حضرت امیرالمومنین(ع)و مادرانشان در آغوش صدیقهطاهره(س)آرمیده اند ولی مصیبت عظما بر آن کودکانی مانده است که بیپناه از همه هستند.این مرجع تقلید با اشاره به اصل تدوین منشور ملل متحد خاطرنشانکردند: اعلامیه منشور سازمان ملل متحد، در 30 ماده بعد از جنگجهانی دوم تدوین شد که در ماده یک این منشور، به صراحت تاکیدشده است که تمام زعما و دولت‌ها موظف و مکلف به اجرای آن هستند ونباید هیچ کس تخطی داشته باشد.

 

 

* باید حقوق رئیس‌جمهور آمریکا با زن پاکستانی یکسان باشد

حضرت آیت الله وحید خراسانی،با بیان اینکه باید  حقوق رئیس جمهور آمریکا با یک زن در گوشه پاکستان یکسان باشدادامه دادند: تمامافراد بشر همه آزاد متولد می‌شوند و تمامشان در حرمت و حقوقبرابر با هم هستند، همه باید با یکدیگر برادرانه زندگی کنند.

ایشان خاطرنشان کردند: این قانونی است که تمام روسای جمهورآمریکا و اروپا به آن موظف، مکلف و متعهد به رعایت آن هستند. اما آیا رئیس جمهوری آمریکا واروپا و ملکه انگلیس در حرمت و حقوق با آن کسانی که در ممالکمستعمره آنها در زیر دست حکام و امرای حلقه به گوش آنها دست و پا می‌زنند. ازکمترین حقوق انسانی محروم هستند؟ آیا این برابری است؟

 

* آیا شیعیان پاکستان و بحرین آرامش دارند؟

این مرجع تقلید با اشاره به ماده سوم منشور سازمان ملل افزودند:طبق این ماده باید همه انسان‌ها آزاد زندگی کنند، و از امنیتجانی و مالی برخوردار باشند آیا شیعیان پاکستان و بحرین درزیر دست عمال شما؛ آرامش دارند؟ آیا سازمان ملل متحد بهتعهد خود متعهد بوده و عکس العملش در مقابل این جنایات چیست؟

 

* آبرویی برای سازمان ملل نمانده است

ایشان با بیان اینکه در سازمان ملل از طریق  قانون،از یک‌سو برده‌داری رالغو کرده و از سوییپرورش برده‌داری دارند خاطرنشان کردند: متاسفانهاز یک طرف قانون برده‌داری را لغو و از طرفی ملت‌ها را برده یکعده خاص می‌کنند در سازمان ملل نیز دارای کرسی هستند، کسی نیست ازدبیرکل سازمان ملل بپرسد آنکسی که کل دارایی یک کشور را دراختیار دارد و دست به کشتار مردم می‌زند، در مقابل عده‌ای که سال‌ها بیمحاکمه در زندان‌ها از تمام حقوق انسانی خود محروم می‌شوند، برابرند؟ آیااین منشور سازمان ملل است؟

این مرجع تقلید اضافه کردند: آنچه که بهت آور است، این می‌باشدکه طبق مفاد دیگر منشور سازمان ملل همه افراد بشر بدون در نظرگرفتن، رنگ، نژاد، اعتقاد و ....اعم از دینی و سیاسی بدون تمایز همهاز حقوق و آزادی‌ها برابر هستند، ولی با ارسال اسلحه و پول هایآنچنانی برای کشتار، زنان و کودکان را می‌کشند، ِآیا با این جنایاتآبرویی برای سازمان ملل باقی می‌ماند؟

معظم‌له گفتند: در این سازمان ملل، کهبرای اجرای حمایت از حقوق انسان‌ها تشکیل شده است، چند دولت حق وتو دارند، همان کسانی که اسلحهبرای کشتار مردم و دادن پولبه آدم کشان می‌دهند.

حضرت آیت الله وحیدخراسانی با اشاره به حقوق بشر امیرالمومنینعلی(ع)اظهارداشتند: چیزی که از سازمان ملل بهت آور است ایناست که می‌گویند اولین حقوق بشر را نوشتند، این در نهایت بی شرمیاست که اینچنین می‌گویند، این کجا و حقوق بشر علی (ع)کجا؟کهتمام امپراطوری روم و شاهنشاهی ایران را در اختیار داشت ولی می‌خواهددیناری بدهد فرقی میان سبط اکبر و غلام حبشی نمی گذارد.

ایشان تاکیدکردند: حقوق بشر یعنی تمام قدرت امپراطوری رو.م و شاهنشاهی ایران در دستانش بود ولی وقتی می‌خواهند لباسی بخرد،لباس گرانقیمت را به غلامش و برای خود لباس دو درهمی را برمی دارد در حال حاضر حقوق بشر کجاست؟ قتل،کشتار و شکنجه یتیمان پاکستان،بحرین، آیااین رسم حقوق بشر کنونی است؟.

 

 

ویژه قم  شماره خبر:7      - 1391/12/16      منبع خبرگزاری حوزه

 



کلمات کلیدی : بیجار، کردنیوز، خبر، شیعیان، آیت الله وحید خراسانی، حقوق، بشر، رئیس جمهور امریکا
ن : خبرگزاری کردنیوز
ت : 91/12/16:: 3:19 عصر
نظرات ( )