سفارش تبلیغ
صبا ویژن
امام خمینی تداوم خیر کثیر بود

اخلاص، عبد مخلص خدا بودن، خدا محوری، راضی به رضایت خدا بودن، شجاعت در دفاع از دین، محبت به مردم و ... از ویژگی های برجسته امام راحل بود که از مادرش حضرت زهرا(س) به ارث برده.
به گزارش خبر گزاری کرد نیوز ،حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، شب گذشته در مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) کهبا حضور طلاب و روحانیون بسیجی در مدرسه علمیه فیضیه قم برگزار شد، با اشاره به آیاتی از قرآن، اظهارداشت :آنچه که امامرا در بین مردم محبوب کرد، بندگی خالصانه بود  .

وی با بیان این که زندگی حضرت امام توام با خیرات کثیر برای جامعه بوده است، افزود : اخلاص، عبد مخلص خدا بودن، خدا محوری، راضی به رضایت خدا بودن، شجاعت در دفاع از دین، محبت به مردم و ... از ویژگی های برجسته امام راحل بود که از مادرش حضرت زهرا(س) به ارث برده.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با اشاره به روایتی از امام حسین(ع)، ادامه داد: کسانیکه تنها به دنبال دنیا هستند و افرادی هم که دست از دنیا می کشند، خیری ندارد؛ چرا که قرآن بر خیر دنیا و آخرت تاکید دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با تاکید بر این که ما نمی توانیم حق امام خمینی را ادا کنیم، ابراز داشت: شاخص ترین معیار امام رضایت پرودگار بود؛ امامهیچ گاه ازخود نگفت و به همین خاطر محبتش به دلهارسوخ کرد.

وی، خدا محور ی را منشا آرامش انسان دانسته و ادامه داد:برخی افراد با ثروتدنیا آرامش پیدا می کنند، اما بندگان مومن بانام و یاد و توکل برخدا به آرامش می رسند؛ امام راحل با ایمان استوار، همواره در آرامش بود.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اثرات ایمان به خدا، خاطرنشان کرد : یکی از اثرات مهم ایمان به خدا، فراست و تیز بینی و نورانیت الهی است .

وی با اشاره به جامعیت شخصیتی امام راحل، گفت: انسانکامل کسی است که ارتباطش با خدا و مردم پرنگ و در مقابل دشمن ایستادگی و موضع گیری داشته باشد؛ برخیمومن هستند، ولی کاری به سیاست و رای دادن به نظامندارد؛ ویژگی امام در این است که درای جامعیت بود.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی اضافه کرد: امام چون خدایی فکر می کرد و تصمیم می گرفت، در مقابل استکبار با قدرت می ایستاد و به راحتی و بدون واهمه می فرمود "آمریکاهیچغلطینمی تواند بکند".

وی با تاکید بر این که غم فقدان امام دردی بزرگ برای مردم است، تاکید کرد: امام راحل در قلب مردم ایران و همه مسلمانان جای دارد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی یادآور شد: انتخاب مقام معظم رهبری از سوی مجلس خبرگان، التیامی بر قلبسوخته مردم بود.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به شخصیت برجسته رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: مقام معظم رهبری ستون خیمه نظام است و عظمت ایران اسلامی مدیون تدابیر و هدایت ها و رهنمودهای ایشان است.

ایناستادحوزهو دانشگاه به مسئله انتخابات هم اشاره ای کرد و گفت: وظیفه طلاب و روحانیون در این عرصه بسیار سنگین است؛ باید مردمرا به حضور گسترده در انتخابات و خلق حماسه سیاسی و انتخاب اصلح دعوت کرد تا دشمنان مایوس شوند.

وی با بیان این که نباید برای جلبنظر مردم و کسب آراءهر سخنی را به زبان آورد، افزود : افرادیکه تمام فکر و ذکرشان رضایت خداوند است، موفق هستند، اما اشخاصی که به دنبال رضایت مردمبه جای رضای خداوند، فصلی نگر و برای کسب رای اکثریت مردم تلاش می کنند، خدا هم آنها را به مردم واگذار می کند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در پایان گفت: برخی برای خوشایند بی حجاب ها و لااوبالی ها و ضد ولایت ها حرف می زنند که این مسئله نشانه دور شدن از رضایت خدایمتعال است.

ویژه حوزه علمیه قم برگزیده شماره خبر: 320789 10:15 - 1392/03/13



کلمات کلیدی : ناصر، رفیعی، امام خمینی، فیضیه، 14خرداد، روز حماسه، انتخابات
ن : خبرگزاری کردنیوز
ت : 92/3/13:: 11:5 صبح
نظرات ( )